#در_خانه_میمانیم

#شکست_کرونا_مردم_همدلی

#کرونا_را_شکست_میدهیم

#رعایت_بهداشت_فردی

#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

 دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا خراسان جنوبی گفت: در ۲ هفته گذشته موارد آزمایش سرپایی کرونا در استان ۵۳ درصد و موارد مثبت بستری در بیمارستان‌ها نیز ۹۳ درصد افزایش یافته است.

غلامرضا شریف‌زاده ر افزود: در حال حاضر ۵۰ بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های خراسان جنوبی بستری هستند که تست کرونای ۴۱ نفر مثبت بوده است.

وی گفت: همچنین ۱۰ بیمار کرونایی در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند که حال عمومی ۲ نفر نامساعد است.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا دانشگاه علوم پزشکی بیرجند ادامه داد: در شبانه‌روز گذشته براساس نتایج حاصل از ۱۳۳ آزمایش مولکولی تشخیص کرونا (pcr) در استان ۵۴ ابتلای جدید و از ۱۶۵ آزمایش سریع نیز ۸۱ مورد مثبت شناسایی شد.

وی گفت: بنابراین از ۲۹۸ آزمایش تشخیص مولکولی و سریع کرونا، ۱۳۵ بیمار جدید در ۲۴ ساعت گذشته شناسایی شدند.

شریف‌زاده اظهار داشت: از این تعداد ۱۸ مورد در بیرجند، ۱۳ مورد بشرویه، خوسف و درمیان هر کدام ۹ مورد، ۶ مورد زیرکوه، ۱۷ مورد سرایان، ۸ مورد سربیشه، ۳۱ مورد فردوس، ۲۲ مورد قاینات و ۲ مورد در نهبندان شناسایی شد و در شهرستان طبس مورد جدید از بیماری گزارش نشد.

وی افزود: در شبانه‌روز گذشته مورد جدید فوت کرونایی در استان ثبت نشد و تعداد فوتی‌های کرونا هزار و ۴۵۳ نفر است.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا خراسان جنوبی درباره آخرین وضعیت واکسیناسیون کرونا در استان گفت: تا روز گذشته ۵۸۷ هزار و ۴۶۳ نفر دُز اول و ۵۳۱ هزار و ۹۵۱ نفر دُز دوم واکسن کرونا را دریافت کردند.

وی افزود: همچنین تا روز گذشته ۲۲۳ هزار و ۳۳۸ نفر واکسن نوبت سوم، چهار هزار و ۷۲۲ نفر نوبت چهارم و در مجموع تاکنون یک میلیون و ۳۴۷ هزار و ۴۷۴ نفر در استان خراسان جنوبی واکسن زدند.

شریف‌زاده با اشاره به آخرین به‌روزرسانی نقشه کرونایی کشور گفت: براساس رنگ‌بندی جدید در هفته جاری شهرستان بیرجند هم قرمز شد و بیرجند و فردوس در وضعیت خیلی پرخطر قرار دارند.

وی اظهار داشت: همچنین علاوه بر سرایان، شهرستان‌های قاینات و نهبندان هم در فهرست مناطق نارنجی (پرخطر) قرار گرفتند.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: شهرستان‌های بشرویه، درمیان، خوسف، زیرکوه و طبس همچنان در وضعیت زرد (خطر متوسط) قرار دارند و سربیشه تنها شهرستان آبی در خراسان جنوبی است.

آمار ابتلا به کرونا و تست‌های مثبت از اوایل تیر ماه جاری در خراسان جنوبی افزایش یافت و همزمان با سراسر کشور این استان وارد موج هفتم شد.