مسوول سازمان بسیج اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی کشور گفت: اصناف و بازاریان به لطف الهی و کوری چشم دشمنان در فتنه اخیر خوش درخشیدند و حقیقتا پشت نظام ایستادند.

غلامرضا حسن‌پور  در جمع کسبه بازار بیرجند که با حضور مسوولان اصناف مرکز استان در مسجدالرسول (ص) برگزار شد، با اشاره به اغتشاشات اخیر در کشور افزود: با وجود همه فراخوان‌های دشمن که بازار و اصناف باید تعطیل شوند اما کسبه و بازاریان در این موضوع متحد بودند و هیچ اتفاق خاصی نیفتاد.

وی گفت: در خراسان جنوبی هم که مردم متدین و ولایتمداری دارد و در همه عرصه‌ها و انتخابات در رده‌های اول کشور قرار دارند اصناف موجب ناامیدی دشمنان شدند.

مسوول سازمان بسیج اصناف کشور ادامه داد: در این ارتباط بازاریان را تهدید و گاه مسلحانه به بازار حمله کردند و یا در قفل مغازه‌ها چسب ریختند ،این افراد دیکتاتور هستند که اجازه نمی دادند  مردم کاسبی خود را انجام دهند یا ما؟ به لطف الهی مردم به‌ویژه در بیرجند به همه آنها نه بزرگی گفتند که از آنها قدردانی می‌کنیم.

وی گفت: فرمانده کل سپاه و رئیس سازمان بسیج مستضعفین به ما ماموریت دادند هرجا رفتید از اصناف و بازاریان تشکر کنید که پشت نظام ایستادند.

حسن‌پور افزود: سال ۹۳ که محضر رهبر معظم انقلاب رسیدیم و موضوع کنگره ۱۱ هزار شهید اصناف و بازار مطرح بود، ایشان فرمودند اولین گروهی که به ندای امام خمینی (ره) و انقلاب پاسخ مثبت داد، بازاریان متدین بودند و با حمایت از روحانیت توانستند رژیم منحوس پهلوی را محو کنند، امروز دشمن تلاش می‌کند این مجموعه را از نظام جدا کند البته برخی کم‌کاری‌ها در توجه به مشکلات بازاریان وجود دارد که باید برطرف شود.

وی تصریح کرد: ما وظیفه داریم برای حل مشکلات اصناف تلاش کنیم و بسیج مجموعه‌ای است که همیشه در کنار مردم بوده و از دل مردم جوشیده است لذا سازمان بسیج اصناف طبق وظیفه باید مشکلات را منعکس و برطرف کند ولی این مشکلات باعث نمی‌شود از آرمان‌های شهدا دست بکشیم و از آنها فاصله بگیریم.

مسوول سازمان بسیج اصناف کشور با تاکید بر اینکه مهمترین بحثی که در اصناف دنبال می‌شود جهاد تبیین است گفت: در برخی رسانه‌ها طی چهار ماه گذشته با القای مسائل نادرست به جوانان ما موفق شدند ذهن آنان را منحرف کنند تا جایی که جوان ما نمی‌داند گروهک منافقین چه بلایی بر سر کشور ما آورده است لذا آنها را به عنوان منجی معرفی می‌کنند.

وی افزود: اگر غفلت کنیم دشمن از طریق شبکه‌های مجازی جای شهید و جلاد را عوض می‌کند و همین گروهک منافقین سال ۶۰ تا ۶۱ تعداد ۱۷ هزار نفر از مردم ایران را کشتند و اکنون ادعای آزادی مردم را دارند.

حسن‌پور گفت: اگر رهبر معظم انقلاب در زمینه مقاومت تدبیر نکرده بودند و ساماندهی نمی‌شد به طور قطع با مشکلات عدیده‌ای مواجه می‌شدیم که نمونه آن کشتار در حرم شاهچراغ بود و اگر حاج قاسم سلیمانی با یارانش نبودند امروز ما چه وضعی داشتیم پس قدردان شهدا و رهبری هستیم.

وی با گرامیداشت سومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی اظهار داشت: سردار سلیمانی تربیت شده مکتب رهبری است ،بسیاری جهاد کردند اما از ولایت که فاصله گرفتند در دام دشمن افتادند که  نمونه آن فتنه ۸۸ است.

مسوول سازمان بسیج اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی افزود: هر کس از ولایت فاصله بگیرد چه از مقامات و چه افراد معمولی به دام دشمن می‌افتد لذا رمز موفقیت ما پشت سر رهبری بودن است و کسی که ملازم ولایت باشد پیروز است، کسی که متقدم و متاخر باشد به خطا می‌افتد و نابود خواهد شد.

وی با بیان اینکه سردار سلیمانی خود را سرباز ولایت می‌دانست اظهار داشت: با اینکه سه سال از شهادت این مرد بزرگ می گذرد اما همچنان داغش در وجود ما تازه است.

مسوول سازمان بسیج اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی کشور امروز در اولین روز سفر به خراسان جنوبی به همراه مسوولان استانی از انبار فرش دستباف و منطقه ویژه اقتصادی بیرجند هم بازدید کرد و در ادامه سفر به شهرستان سرایان را در برنامه دارد.