مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: ۸۵ طرح آموزشی شامل ۲۹۲ کلاس درس با مشارکت بنیاد برکت در این استان اجرا شده که سهم شهرستان درمیان از این تعداد ۱۰ مدرسه است.

محمدعلی واقعی روز چهارشنبه در آیین افتتاح مدرسه ۶ کلاسه روستای آواز شهرستان درمیان افزود: این مدرسه با اعتبار ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان احداث شده که از این مقدار ۸۵۰ میلیون تومان را بنیاد برکت مشارکت کرده است.

وی بیان کرد: این طرح آموزشی در زمینی به مساحت ۲ هزار متر مربع و زیربنای ۷۳۵ متر مربع اجرا شد و ۱۲۰ دانش‌آموز پسر روستای آواز از مزایای آن برخوردار شدند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: با مشارکت خیرین در سال ۹۹ تعداد ۲۲ پروژه آموزشی و پرورشی با ۷۰ کلاس درس، زیربنای ۷ هزار متر مربع و اعتبار ۲۱ میلیارد تومان اجرا شد که آورده خیرین در این طرح‌ها ۸ میلیارد تومان بود.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) خراسان جنوبی هم در این آیین گفت: بنیاد برکت در ساخت آموزشگاه ۶ کلاسه روستای آواز شهرستان درمیان ۸۵۰ میلیون تومان مشارکت کرده است.

سید مجتبی موسوی افزود: ساخت ۸۵ مدرسه برکت در دستور کار بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) بوده که ۴۶ پروژه در حال اجرا و تعداد ۳۵ پروژه تکمیل و افتتاح شده است.

وی اظهار داشت: بقیه طرح‌ها در مرحله ابلاغ به مجری است و تعهد بنیاد برکت در این طرح‌ها حدود ٢٨ میلیارد تومان است.

خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد و شهر اسدیه مرکز شهرستان درمیان در ۱۰۵ کیلومتری شرق بیرجند است.