معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: با توجه به آغاز بارندگی ها از عصر امروز (سه شنبه) در استان ۴۰ تیم ثابت، سیار، پشتیبان و واکنش سریع در حالت آماده باش کامل قرار گرفتند.

حمزه اسعدزاده شامگاه سه شنبه ‘گفت طبق گزارش های رسیده بارندگی در دیگر شهرستان های استان به شدت مرکز استان نیست اما از عصر امروز تمامی تجهیزات امدادی تست شده و آماده امدادرسانی احتمالی هستیم.
وی از واژگونی یک دستگاه مینی بوس و خودرو سواری ال ۹۰ در محور طبس – نایبند خبر داد و گفت: این حوادث تلفاتی نداشته است.
معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با بیان اینکه بارش برف در گردنه سمن شاهی محور بیرجند – قاین آغاز شده است اظهار داشت: رانندگان با احتیاط و رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی در جاده های استان تردد کنند.
بنابر اعلام اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی مطابق با الگوی نقشه‌ها و خروجی مدل‌های پیش یابی با تراکم ابرها از امروز (سه شنبه) به تدریج از غرب استان بارش باران و رعد و برق آغاز و این سامانه در استان فراگیر می شود.
بنابراین گزارش در این مدت منطقه تحت تاثیر وزش باد شدید همراه با گرد و خاک، کاهش کیفیت هوا و دید افقی قرار خواهد گرفت که می تواند سبب اختلال در حمل و نقل و بروز خسارت شود.
پلیس راه استان نیز اعلام کرد: برخی جاده های خراسان جنوبی به دلیل بارندگی لغزنده است و رانندگان در صورت سفر ضروری با احتیاط رانندگی کنند.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله