#در_خانه_میمانیم

#شکست_کرونا_مردم_همدلی

#کرونا_را_شکست_میدهیم

#رعایت_بهداشت_فردی

 

? معاون دانشگاه علوم پزشکی بیرجند  در مورد اجرای طرح فاصله گذاری هوشمند که از روز شنبه ۲۳ فروردین در استان‌ها آغاز می‌شود گفت: براساس این طرح مشاغل به دو دسته پرریسک و کم ریسک یا پرخطر و کم‌خطر طبقه‌بندی شدند و مشاغل پرخطر همچنان اجازه فعالیت ندارند.

? مهدی زاده افزود: فروشگاه‌های بزرگ به جز فروشگاه‌هایی که مواد غذایی و مواد شوینده را عرضه می‌کنند، پاساژها و مجتمع‌های تجاری، بازارهای مرکزی سقف‌دار، نمایشگاه‌ها، آموزشگاه‌های رانندگی، رستوران‌ها، اغذیه‌فروشی، طباخی و فست‌فود، مراکز بازی، تفریحی، گیم‌نت، باشگاه‌های ورزشی و بدن‌سازی، گرمابه، سونا و استخر، تالارهای پذیرایی، آرایشگاه‌ها و سالن‌های زیبایی، قهوه خانه‌ها، چای‌خانه و کافی شاپ که باعث تجمع افراد می‌شود، همچنان باید تعطیل باشند.

?معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیان کرد: سایر مشاغل مشروط به چند شرط می‌توانند فعالیت خود را از روز شنبه ۲۳ فروردین در چارچوب طرح فاصله گذاری هوشمند آغاز کنند و اولین نکته این است که دستورالعمل‌ها و موازینی که برای این مشاغل طراحی شده و در اختیارشان قرار می‌گیرد را در مورد فاصله گذاری حتما باید رعایت کنند.

?وی گفت: دوم اینکه از صبح فردا (جمعه) ۲۲ فروردین باید به سامانه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مراجعه و یکسری اطلاعات را ثبت کنند.

?مهدی زاده افزود: باید تضمین داده شود که با مورد مثبت تماس یا مسافرت به نقطه آلوده نداشتند و خودشان هم علامتی ندارند در این صورت گواهی صادر می‌شود که باید پرینت گرفته و در محل کسب در معرض دید عموم نصب شود.

?وی با بیان اینکه بازرسان ما از روز شنبه در سراسر استان فعال خواهند بود و با همکاری سایر دستگاه‌ها بازرسی و نظارت بر صنوف و مشاغل انجام می‌شود. افزود: گواهی که از سامانه وزارت بهداشت صادر می‌شود تعهدی است که صاحبان صنوف و مشاغل مورد مثبت کرونا یا تماس با مورد مثبت نداشتند و این گواهی حتما باید در معرض دید قرار گیرد و سایر موازین بهداشتی هم از طریق بازرسان ما کنترل می‌شود.