#در_خانه_میمانیم

#شکست_کرونا_مردم_همدلی

#کرونا_را_شکست_میدهیم

#رعایت_بهداشت_فردی

 

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بیرجند از اهدای اولین محموله اقلام بهداشتی اتاق‌های بازرگانی ایران و تهران به بیمارستان‌های خراسان جنوبی خبر داد و گفت: در کنار بخش درمان برای گذر کشور از این بحران و شکست کرونا هستیم.

 صنایع، معادن و کشاورزی بیرجند محسن احتشام افزود: اتاق‌های بازرگانی به نمایندگی از بخش‌ خصوصی در کنار دیگر نهادها در صف اول مقابله با شیوع ویروس کرونا در کشور ایستاده ‌است و برای تامین بخشی از تجهیزات پزشکی و اقلام مورد نیاز بیمارستان‌ها و مراکز درمانی تلاش می‌کند.

وی گفت: اتاق بازرگانی بیرجند هم در راستای مسئولیت اجتماعی و باورهای دینی و انسانی همچون اتاق‌های بازرگانی سراسر کشور توان خود را در راستای هم‌افزایی و همیاری عمومی بخش خصوصی برای عبور از بحران کرونا در استان به کار گرفته است و از هیچ کوششی دریغ نمی‌کند.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بیرجند افزود: با تلاش‌های شبانه روزی تیم مشترکی از نهادهای مرجع بخش خصوصی و با همکاری فعالان اقتصادی و پیگیری‌های اتاق بازرگانی بیرجند کمک‌های اتاق های بازرگانی ایران و تهران در ۱۴ بیمارستان خراسان جنوبی توزیع می‌شود.

وی با بیان اینکه میزان این کمک‌ها همچنان در حال افزایش است گفت: اقلام بهداشتی تهیه شده با هماهنگی دانشگاه‌های علوم پزشکی استان‌ به شهرستان‌های مختلف ارسال می‌شود تا در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی توزیع ‌شود.

احتشام اظهار داشت: این اقلام شامل ۳۵۰ عدد کلاه، ۲ هزار و ۱۰۰ عدد لباس گان، ۷۰۰ عدد لباس اورآل، ۴۲۰عدد عینک یکبار مصرف و ۴۲۰عدد شیلد محافظ صورت، یک هزار و ۴۰۰ عدد دستکش لاتکس، هزار و ۴۰۰ عدد دستکش معاینه و ۲ دستگاه ونتیلاتور پرتال است.

وی با قدردانی از پزشکان و کادر درمان بیمارستان‌های استان و کشور که در حال خدمات رسانی به مبتلایان ویروس کرونا هستند بیان کرد: پرستاران و پزشکان ما قهرمانان خط مقدم عبور از بحران کنونی در کشور هستند و اتاق بازرگانی همچنان در کنار بخش درمان برای گذر کشور از این بحران و شکست کرونا ایستاده ‌است.

تعداد موارد مثبت کرونا در استان خراسان جنوبی با ۸ مورد افزایش در روز چهارشنبه ششم فروردین ماه به ۲۲۵ بیمار رسید.

تمامی ۱۱ شهرستان استان مرزی خراسان جنوبی درگیر با کرونا هستند و شهرستان‌های بیرجند، طبس، زیرکوه، قاینات و فردوس بیشترین میزان ابتلا را دارند.

براساس اعلام وزارت بهداشت تاکنون ۲۷ هزار و ۱۷ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و ۲ هزار و ۷۷ نفر بر اثر ابتلا به این ویروس فوت کرده‌اند.

همچنین شمار بهبود یافتگان کرونا در کشور به ۹ هزار و ۶۲۵ نفر رسید.

ویروس کرونا که از چین شیوع یافت تاکنون به بیش از ۱۹۰ کشور جهان سرایت کرده است.