مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی گفت: ابتدای سال ۱۳۹۲ فقط ۳۰ خانه ورش روستایی در استان داشتیم که این تعداد در سال جاری به ۳۲۴ خانه ورزش روستایی رسیده و ۶۸۰ درصد رشد داشته است.

حسن عزیزی روز شنبه در نشست خبری افزود: دولت تدبیر و امید از سال ۱۳۹۲ تاکنون اقدامات بزرگی در حوزه ورزش و جوانان انجام داده و احداث خانه‌های جوانان به عنوان مرکز رشد اجتماعی جوانان از دیگر اقدامات دولت است که تا قبل از آن به این موضوع توجهی نمی‌شد و امروز چهار خانه جوانان در استان داریم.

وی اظهار داشت: تا قبل از سال ۱۳۹۲ هیج تشکل مردم نهاد در استان خراسان جنوبی نداشتیم اما امروز ۳۹ سازمان مردم نهاد جوانان داریم و در این مدت یک میلیون و ۵۶۲ هزار و ۹۰۰ فقره وام ازدواج در خراسان جنوبی پرداخت شد.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی گفت: سال ۱۳۹۲ تعداد باشگاه‌های ورزشی خصوصی استان خراسان جنوبی هفت باشگاه بود که در سال جاری به ۲۱۶ باشگاه خصوصی رسیده و رشد چشمگیری داشته است.

وی افزود: قبل از دولت تدبیر و امید فقط یک میزبانی مسابقات را در استان داشتیم و در این مدت ۱۳ میزبانی مسابقات قهرمانی در خراسان جنوبی برگزار شده که یک هزار و ۲۰۰ درصد رشد داشته است.

عزیزی اظهار داشت: سال ۱۳۹۲ تعداد ورزشکاران سازمان‌یافته استان ۲ هزار و ۱۵۹ نفر بود و در دولت تدبیر و امید این آمار به چهار هزار و ۳۸۷ نفر افزایش یافته است.

 

وی گفت: بهره‌برداری از ۱۱ پروژه ورزشی شاخص با متراژ ۱۶ هزار و ۴۲۰ متر مربع و اعتبار ۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات استانی و ملی از برنامه‌های اداره کل ورزش و جوانان استان در هفته دولت امسال (دوم تا هشتم شهریور) است.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی افزود: این پروژه‌ها شامل افتتاح ۱۰ پروژه زمین چمن مصنوعی در روستاهای مختلف استان است و تجهیز چهار خانه جوانان در شهرستان‌های بیرجند، فردوس، خوسف و سربیشه با متراژ ۲۵۰ متر مربع و ۲۳۰ میلیون تومان اعتبار و تجهیز ۱۶ خانه ورزش روستایی با اعتبار ۱۶۰ میلیون تومان و هزار و ۱۲۰ متر مربع از دیگر برنامه‌های هفته دولت است.

وی اظهار داشت: تنها پروژه سرپوشیده سالن تیراندازی فردوس با مساحت ۵۰ متر مربع است که برای آن ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار هزینه شده است.

وی بیان کرد: هدف‌گذاری ما تا پایان دولت دوازدهم بهره‌برداری از ۳۷ پروژه ورزشی بود که در سفر اخیر وزیر ورزش و جوانان به استان تعداد ۱۳ پروژه به بهره‌برداری رسید و با احتساب ۱۱ پروژه که در هفته دولت افتتاح می‌شود و تداوم آن در دهه فجر، نشان می‌دهد با وجود همه محدودیت‌های دولت و تحریم‌های ظالمانه، روند توسعه و آبادانی مناطق مختلف کشور ادامه دارد.

عزیزی گفت: تفاوت پروژه‌های هفته دولت حوزه ورزش و جوانان استان در سال جاری با دیگر پروژه‌هایی که در دیگر مقاطع برگزار می‌شود این است که حجم بالایی از این پروژه‌ها در روستاها به بهره‌برداری می‌رسد و این نشانگر رویکرد دولت تدبیر و امید در توجه به مناطق کمتر برخوردار است.

وی افزود: در زمینه برگزاری مراسم محرم نیز ۷۸ هزار و ۵۰۰ متر مربع فضای باز و ۱۴ هزار و ۵۰۰ متر مربع فضای سرپوشیده به ستاد برگزاری برنامه‌های محرم اختصاص دادیم که اگر نیاز باشد آماده همکاری و واگذاری این اماکن برای مراسم عزاداری هستیم.