#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

?سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی، اقدامات ارزنده استان در راستای توسعه و تسهیل مبادلات تجاری با افغانستان را تشریح کرد.
ی؛ اشرفی با تشریح این اقدامات در جلسه کمیته همکاری و هماهنگی مشترک استان های مرزی با کشور افغانستان که به ریاست کاظمی قمی؛ نماینده ویژه رئیس جمهور در امور افغانستان و با حضور فرمانده مرزبانی کشور و برخی مسئولین ملی و استانی در محل استانداری خراسان رضوی و برگزار شد، مطالبات استان در زمینه رونق مرز را ارائه نمود.
?وی متذکر شد: تسریع در تأمین اعتبار مورد نیاز جهت تکمیل جاده ترانزیتی مرز ماهیرود به فراه افغانستان، رفع تعهدات ارزی صادرات پیله وران استان، درخواست واردات برخی اقلام و کالاها از افغانستان و تخفیف سود و عوارض گمرکی و … از جمله اقداماتی است که انجام آنها به رونق مرز کمک می کند.
?در این جلسه آخرین اقدامات به عمل آمده درخصوص اجرای مفاد نامه ۱۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ رئیس جمهور در ارتباط با هماهنگی و همکاری در امور افغنستان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
?نماینده ویژه رئیس جمهور در امور افغانستان در این نشست با اشاره به سیاست دولت سیزدهم و تأکیدات رئیس جمهور مبنی بر توسعه روابط اقتصادی و تجاری با کشورهای همسایه و به ویژه افغانستان از استانداران استان های مرزی و سایر دستگاه های اجرایی ذیربط خواست از همه ظرفیت های خود در راستای تحقق این موضوع استفاده نمایند.
?در پایان این نشست مقرر شد؛ ضمن پیگیری برخی مسائل و موضوعات مطرح شده از طریق سازمان ها و وزارتخانه های ذیربط، جلسات کمیته هماهنگی و همکاری مشترک استان‌های مرزی با افغانستان به صورت ملی هر دو ماه یکبار و در سطح استانی هر ماه برگزار شده و مسائل و موضوعات مرتبط با کشور افغانستان پیگیری شود.
?شایان ذکر است؛ صادقی سرپرست دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی نیز این نشست‌ را همراهی کرد.