استاندار خراسان جنوبی گفت: به جهت اهمیت موضوع، پروژه اجرای خط انتقال فرآورده‌های نفتی به استان، با جدیت دنبال می‌شود.

جواد قناعت،  در جلسه‌ای با حضور مدیران شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی، اظهار کرد: با عنایت به اخذ موافقت های اولیه در زمینه اجرای خط انتقال فرآورده‌های نفتی به استان، این موضوع تا تحقق کامل با جدیت پیگیری می‌شود؛ اجرای این خط، هزینه‌های انتقال فرآورده‌های نفتی به استان را کاهش می‌دهد.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اجرای طرح مدیریت مصرف بنزین در استان، از تأثیرات مثبت این طرح در ذخیره سازی فرآورده ها و جلوگیری از بروز مشکل کمبود سوخت در شرایط پیک مصرف همچون تعطیلات نوروزی گفت.

قناعت در بخش دیگری از سخنان خود به شرایط روز کشور و دنیا اشاره کرد و گفت: با توجه به شرایط پیش آمده باید به همان اندازه که در حراست از امکانات و تجهیزات در اختیار دقت داریم، به مراقبت از فرزندان و خانواده خود هم توجه داشته باشیم.

وی با بیان اینکه در این فتنه، دشمن خانواده‌ها را هدف قرار داده، یادآور شد: باید مرزهای فکری، سیاسی و عقیدتی خود را تقویت کنیم تا در تشخیص خوب و بد دچار شبهه و تردید نشویم و بتوانیم در برابر این فتنه‌ها، بموقع و درست موضع بگیریم.

وی به مقایسه شرایط موجود با اوایل انقلاب پرداخت و گفت: در سال‌های اول انقلاب، بیش از ۳۰۰ گروهک در کشور فعالیت می‌کردند و شرایط به گونه‌ای بود که تعداد جنبشی ها از نیروهای انقلابی بیشتر تصور می‌شد.

به گفته وی؛ در کنار فعالیت گروهک‌ها، کشور درگیر جنگ تحمیلی بود در حالی که بسیج و سپاه شکل نگرفته بودند و ارتش هم از انسجام لازم برخوردار نبود.

استاندار با اشاره به اقدام منافقین در ترور شخصیت‌ها در سال‌های اول انقلاب، یادآور شد: به لحاظ عقلی و علمی، اگر قرار بود این نظام بپاشد، باید همان سال های اول این اتفاق می افتاد نه الان که نظام از قوام لازم برخوردار است.

قناعت به توفیقات نظام اشاره کرد و ادامه داد: اکنون به نقطه‌ای از موفقیت رسیده‌ایم که موشک بالستیک و نقطه زن تولید می‌کنیم، ماهواره به فضا می‌فرستیم، زیردریایی تولید داخل داریم، پیوند قلب و کلیه انجام می‌دهیم و در تولید تجهیزات پزشکی جایگاه خوبی داریم.

وی تصریح کرد: دشمن، توان دیدن توفیقات نظام جمهوری اسلامی را ندارد، به همین دلیل دست به فتنه و آشوب می‌زند تا به پایه‌های این نظام آسیب بزند؛ باید در این فضای غبار آلود ناشی از فعالیت رسانه‌های بیگانه و سلبریتی‌های فریب خورده، از خود، خانواده و فرزندان مان به خوبی مراقبت کنیم تا دچار انحراف نشویم.

استاندار با حضور در شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی از روند فعالیت این حوزه بازدید کرد. قناعت در این برنامه از روند خدمات رسانی به مردم و بحث ذخیره سازی فرآورده های نفتی اطلاعات لازم را دریافت نمود.

بازدید از انبار ذخیره سازی فرآورده‌های نفتی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی از دیگر برنامه‌های استاندار بود. این انبار با ظرفیت ۱۰۰ میلیون لیتر و مجهز به تکنولوژی های روز دنیا در زمینی به مساحت ۲۵ هکتار در سال ۹۶ به بهره برداری رسیده است.

انبار قبلی نفت استان، ۱۹ میلیون لیتر ظرفیت داشت که با راه اندازی این انبار، ظرفیت ذخیره سازی سوخت به پنج برابر افزایش یافته است. معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، فرماندار بیرجند و جمعی از مدیران، برنامه بازدید استاندار از انبارهای ذخیره سازی و حضور در جمع مدیران شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی را همراهی کردند.

 

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور