معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: پروژه تامین آب شهرک صنعتی خوسف حداکثر تا ۲ ماه آینده توسط شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی به بهره‌برداری می‌رسد.

، محمد فرهادی در نشست بررسی مشکلات زیرساختی شهرک صنعتی شهید رحمانی خوسف افزود: با توجه به اینکه گاز تا ورودی شهرک رسیده و فقط مباحث داخلی آن باقی مانده است، با هماهنگی های لازم در اسرع وقت انجام خواهد شد.

وی با اشاره به نیاز شهرک به افزایش ولتاژ برق گفت: این مشکل باید از طریق احداث پست و خط انتقال جدید رفع شود لذا با توجه به هزینه‌های بسیار زیاد این پروژه، مقرر شد جلسه‌ای با حضور مدیرعامل شرکت توانیر و مدیران استان برگزار و تفاهم‌نامه‌ای در این زمینه منعقد شود.

معاون استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: لازم است بخشی از اعتبار مورد نیاز این پروژه توسط شرکت شهرک‌های صنعتی استان و بخشی نیز توسط شرکت توانیر تامین شود.

وی گفت: برای تامین برق و اجرای پروژه احداث پست و خط انتقال، لازم است دستگاه‌های اجرایی از ظرفیت‌های قانونی به‌ویژه در قانون بودجه ۱۴۰۰ و سایر قوانین مربوطه نهایت پیگیری را انجام دهند.

فرهادی خاطرنشان کرد: براساس مصوبات این جلسه شرکت مخابرات استان، فیبر نوری مورد نیاز شهرک را تا پایان بهمن ماه به‌طور کامل انجام می‌دهد.

در این نشست درخصوص مسائلی مانند تامین آب، برق و گاز و نیز رفع مشکلات اینترنت شهرک شهید رحمانی خوسف بحث و تبادل نظر صورت گرفت و با حضور معاون استاندار خراسان جنوبی، تکلیف دستگاه‌های اجرایی برای رفع مشکلات این شهرک مشخص شد.

همچنین درباره استفاده از پساب تصفیه‌خانه فاضلاب شهر بیرجند براساس تفاهم‌نامه اداره کل صنعت، معدن و تجارت، شرکت برق منطقه‌ای و شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی طی یک ماه آینده رایزنی شد.

براساس مصوبه این جلسه، شرکت آب منطقه‌ای پیگیری‌های لازم برای تخصیص پساب به شهرک صنعتی خوسف را انجام خواهد داد.

۲۳ شهرک و ناحیه صنعتی مصوب در استان خراسان جنوبی وجود دارد که ۱۸ شهرک در حال واگذاری زمین است.

مرکز شهرستان خوسف در ۳۶ کیلومتری بیرجند است.