مسوول سازمان بسیج سازندگی خراسان جنوبی گفت: از شروع رزمایش مواسات و کمک مومنانه در این استان بیش از ۸۹ هزار بسته معیشتی به ارزش ۱۸ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان بین اقشار نیازمند و آسیب‌پذیر توزیع شده است.

مهدی هنری روز شنبه در حاشیه رزمایش کمک مومنانه بسیج دانش‌آموزی شهرستان بیرجند افزود: این بسته‌های معیشتی با همکاری مردم نوعدوست، نهادهای حاکمیتی، استانداری و دستگاه‌های اجرایی استان، سپاه و بسیج، موسسه‌های خیریه و گروه‌های مردم نهاد و جهادی تامین و توزیع شده است.

وی بیان کرد: مازاد بر بسته‌های توزیع شده، مجموع کمک‌های نقدی و غیرنقدی استان در این مدت سه میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان بوده است.

مسوول سازمان بسیج سازندگی سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی اظهار داشت: با توجه به تعطیلی بخش قابل توجهی از کسب و کارها به واسطه بیماری کرونا و در راستای رزمایش کمک مومنانه، موضوع بخشش اجاره نیز در برنامه مردم و خیرین قرار گرفت.

وی گفت: تاکنون اجاره بیش از یک هزار و ۱۰۰ واحد تجاری در استان به ارزش ریالی ۷۵۰ میلیون تومان بخشیده شده است.

هنری تصریح کرد: همچنین در زمینه پرداخت وام به مشاغل آسیب دیده از کرونا توسط خیرین بیش از ۸۲ فقره وام قرض‌الحسنه به مبلغ ۲۹۰ میلیون تومان به صورت مردمی پرداخت شد.

وی افزود: در زمینه پخت غذای گرم نیز با کمک کمیته امداد و سایر خیرین و هیات‌های مذهبی حدود ۲۶۰ هزار پرس غذای گرم به ارزش ۲ میلیارد و ۴۵۰ میلیون تومان بین محرومان و آسیب‌دیدگان کرونا توزیع شده است.

مسوول سازمان بسیج سازندگی خراسان جنوبی اعلام کرد که مرحله سوم رزمایش کمک مومنانه روز چهارشنبه هفتم خرداد به صورت سراسری در استان برگزار خواهد شد.

رهبر معظم انقلاب اسلامی ۲۱ فروردین امسال در سخنرانی تلویزیونی به مناسبت ولادت امام زمان (عج) فرمودند: خوب است که در ماه مبارک رمضان یک رزمایش گسترده برای مواسات و همدلی و کمک مؤمنانه به نیازمندان و فقرا در جامعه شکل بگیرد و برای اثبات ارادتمان به امام زمان (عج) صحنه‌ها و جلوه‌هایی از جامعه مهدوی را که جامعه‌ای همراه با قسط، عدل، عزت، علم، برادری و همیاری است، به‌وجود آوریم.

تاکنون ۲ مرحله این رزمایش همزمان با سراسر کشور از ۲۳ فروردین ماه با کمک‌های مردمی، خیرین و نهادهای دولتی و حاکمیتی در خراسان جنوبی برگزار شده است.