مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: بیش از ۱۶۰ گوشی و تبلت هوشمند با مشارکت ۸۰ فرهنگی استان خریداری شد و در اختیار دانش‌آموزان محروم از گوشی و تبلت قرار گرفت.

محمدعلی واقعی روز سه‌شنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: برای این تبلت‌ها که اغلب از برندهای معروف و پرفروش هستند، بیش از سه میلیارد و ۷۸۱ میلیون ریال هزینه و تمامی این مبلغ توسط معلمان شرکت کننده در پویش «لبخند رضایت» تامین شده است.

وی با اشاره به حضور حدود ۸۷ درصد دانش‌آموزان استان در شبکه شاد تصریح کرد: بیش از ۱۶۰ دانش‌آموز دختر و پسر محروم و آسیب‌دیده از کرونا در دوره‌های مختلف تحصیلی از مزایای این گوشی و تبلت‌ها بهره‌مند شدند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اشاره به فقر اقتصادی خانواده‌ها به ویژه در مناطق روستایی و عشایری گفت: اکنون آموزش و پرورش استان برای توانمندسازی دانش‌آموزان به تجهیزات کمک آموزشی و ارتقای کیفیت تولید محتوای الکترونیک در مدارس، نیازمند گوشی‌های هوشمند اندروید ۴ به بالا، تبلت‌های اندروید نسل ۴ به بعد و ویندوزی و لپ تاپ نسل ۴ به بعد در برندهای معتبر است که امیدواریم با بذل عنایت خیرین این مشکل برطرف شود.

وی مشارکت و حمایت رسانه‌ها به ویژه رسانه ملی را در جلب مشارکت خیرین موثر دانست و افزود: با مشارکت آحاد جامعه به ویژه تبلیغات رسانه‌ای و پوشش خبری و استفاده از تریبون‌های نماز جمعه می‌توان در این زمینه فرهنگ‌سازی کرد تا خیرین نیکوکار به این مسیر نیز هدایت شوند.

واقعی استفاده از ظرفیت سایر دستگاه‌ها، معافیت‌های مالیاتی برای خیرین اهدا کننده گوشی و تبلت دانش‌آموزی، استفاده از ظرفیت شرکت‌های معدنی، صنعتی، تولیدی و فرهنگ‌سازی برای تخصیص هزینه‌های ختم اموات در دوران کرونا را از دیگر راهکارهای خرید تبلت و گوشی هوشمند برای دانشآموزان محروم برشمرد.

وی تصریح کرد: آموزش و پرورش به تنهایی هرگز نخواهد توانست این بار گران را به دوش کشیده و به سرمنزل مقصود برساند لذا نیازمند حمایت دستگاه‌های دولتی مافوق و تاثیرگذار مانند استانداری، فرمانداری‌ها، بخشداری‌ها، و شوراهای اسلامی شهر و روستا است.

کلاس‌های درس مدارس خراسان جنوبی ابتدا در مناطق قرمز با هدف قطع زنجیره بیماری و حفظ سلامت دانش‌آموزان دوره‌های مختلف تحصیلی از ۲۱ مهر ماه امسال غیرحضوری و سپس به صورت هفتگی تمدید شد.

همچنین با مصوبه ستاد مدیریت کرونا از ۲۵ آبان ماه آموزش در همه شهرستان‌های این استان غیرحضوری است.

استان خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان و ۱۲ منطقه آموزشی دارد.