مدیر کل فرهنگ و ارشاد خراسان جنوبی گفت : این مجتمع با صرف ۲۵میلیارد ریال سرمایه گذاری با هزار و ۷۰۰مترمربع زیربنا در زمینی به مساحت پنج هزار مترمربع احداث شد.
به گفته وی از مجموع بودجه هزینه شده پنج میلیارد ریال کمک های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است که صرف تجهیز سالن همایش و مبلمان اداری مجتمع شد .
وی مساحت سن روباز(تابستانی) مجتمع را ۱۶۴مترمربع و ظرفیت آمفی تئاتر آن را ۴۰۰نفر ذکر کرد.
محبی یادآور شد: مجتمع دارای کتابخانه، قرائت خانه، بخش اداری، نمایشگاه، فروشگاه ، فضای انتظار صحنه، اتاق گریم، کارگاه سفالگری و مجمسه سازی، نماز خانه ، اتاق های استاد، کنفرانس و کلاس نظری، آتلیه نقاشی، طراحی و … است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان افزود: این پروژه در سال ۱۳۹۵همچنان منتظر تامین بودجه برای فراهم کردن زیرساخت های مربوط به تجهیزات و امکانات سالن و مجموعه های اداری و محل استقرار گروه های هنری و غیره بود.
محبی اضافه کرد: با تلاش استاندار خراسان جنوبی و دستور ویژه وزیر اندیشمند و فرهیخته فرهنگ و ارشاد اسلامی نسبت به تامین امکانات ویژه برای سالن خارج از چارچوب اداری تامین و مجوز خرید ملزومات و تجهیزات فنی و غیره خارج از تشریفات قانونی صادر شد.
وی یادآور شد: این مهم موجب شد در اندک زمانی مجوز لازم اخذ شود و حمل و نصب تجهیزات در کمتر از یک ماه خارج از شرایط مرسوم اداری و با تاکید معاون توسعه مدیریت و منابع وزارتخانه، همکاری زیرمجموعه بویژه دفتر طرح های عمرانی،بودجه و همکاری مدیران استان و مجموعه شهرستان شرایط لازم برای افتتاح فراهم شد.
محبی ادامه داد: با توجه به همکاری دست اندرکاران امر و پیگیری نماینده شهرستان های فردوس، طبس، بشرویه و سرایان در مجلس در یک سال اخیر شاهد تحرک در آماده سازی و افزایش تعداد صندلی های مجتمع باشیم.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یادآور شد: این مجتمع ظرفیت بسیار خوبی با عنایت به بهره مندی از سن روباز و آمفی تئاتر و اتاق های گریم و گالری و نگارخانه است، می تواند ظرفیت بی بدیلی برای رفع دغدعه های هنرمندان شهرستان و همه دلسوزان و اهالی فرهنگ و هنر ایجاد کند.
وی تصریح کرد: افتتاح این مجتمع عظیم فرهنگی و هنری را تحفه ای از دغدغه های فرهنگی و هنری دولت تدبیر و امید برای ارتقای فرهنگ و هنر در شهرستانها می دانیم.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله