نماینده مردم فردوس، طبس، بشرویه و سرایان در مجلس دهم گفت: استاندار خراسان جنوبی همچون پهلوان ورود پیدا کرده و از همه ما خراسان جنوبی‌تر است.

محمدرضا امیرحسنخانی روز شنبه در نشست شورای اداری استان خراسان جنوبی افزود: تاسف می‌خورم که چرا ۱۸ ماه فقط با آقای معتمدیان بودم و کاش استاندار از ابتدای دوره نمایندگی حضور ‌داشت.

وی گفت: آقای معتمدیان استاندار چهارمی است که در دوره مجلس دهم منصوب شد و با معاونان خود کارهای بزرگی را در این دوره انجام داده‌اند.

نماینده مردم چهار شهرستان خراسان جنوبی در مجلس شورای اسلامی از تلاش کادر بهداشت و درمان استان برای مهار کرونا نیز قدردانی کرد.

وی ادامه داد: شهرستان فردوس دارای یک بخش است که درخواست داریم ۲ بخش دیگر را پیگیری کنید تا ایجاد شود.

امیرحسنخانی گفت: درخصوص آبخیزداری و قنوات پیگیری‌های خوبی شده اما علیرغم اینکه این موضوع پیگیری نمایندگان استان خراسان جنوبی بود، سال ۱۳۹۷ اعتبار خوبی به استان ندادند که لازم است پیگیری شود.

وی با بیان اینکه خراسان جنوبی به کارگاه عمرانی تبدیل شده است تصریح کرد: آیا می‌دانید قیمت زمین در فردوس و بشرویه چقدر است؟ قیمت زمین از قیمت ساخت بالاتر شده است.

نماینده مردم فردوس، طبس، بشرویه و سرایان در مجلس دهم گفت: خراسان جنوبی سومین استان پهناور کشور است و اینکه مردم برای زمین ۲۵۰ میلیون تومان پول بدهند، قابل قبول نیست.

وی با تاکید بر اینکه مساله زمین باید در استان حل شود افزود: مشکلی که در ساخت واحدهای مسکونی کمیته امداد داشتیم، همین مساله زمین بود.

امیرحسنخانی با بیان اینکه معادن زغالسنگ طبس ارزشمند است تصریح کرد: اگر کک تبدیل به پی وی سی شود، حتما طبس عسلویه دوم کشور خواهد شد.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی هم گفت: در دوران پنج استاندار خراسان جنوبی نماینده مردم بودم ولی هیچ استانداری همچون آقای معتمدیان پیگیر مسایل نبوده است.

حجت الاسلام سید محمدباقر عبادی افزود: تشکر ویژه از پزشکان و پرستارانی داریم که در خط مقدم هستند، وزیر هم خوب مدیریت کرد و موجب سرافرازی جمهوری اسلامی در دنیا بود و بسیار از آمریکا و اروپا موفق‌تر عمل کردیم.

وی با اشاره به پیگیری‌هایی که در حوزه راه آهن استان انجام شده است گفت: در دوره قبل مجلس، وزارت راه و شهرسازی اعتقادی به راه آهن در خراسان جنوبی نداشت و بهانه‌هایی برای اجرایی نشدن آن می‌آورد و حتی می‌گفتند با پدافند غیرعامل مغایر است که ما با تهدید به استعفا تنها ردیف اجرایی را آن سال در کشور برای راه آهن خراسان جنوبی گرفتیم.

نماینده مردم سه شهرستان خراسان جنوبی در مجلس دهم، شروع نهضت آبخیزداری در کشور را از خراسان جنوبی یادآور شد و گفت: برای تعیین تکلیف باند دوم محور بیرجند – قاین نیز فشارهای رسانه‌ای به کمک استیضاح و سوال آمد.

وی انتقال آب، باروری ابرها و مجوز برداشت از صندوق توسعه ملی را از عملکرد نمایندگان مجلس دهم عنوان کرد و گفت: با پیگیری‌های انجام شده وضعیت بهداشت و درمان استان از لحاظ ساخت بیمارستان نیز بهبود یافت.

عبادی مصوبه مجلس دهم برای شروع نهضت گازرسانی در برخی استان‌ها را یک اقدام مهم دیگر برشمرد که با ۵۲ درصد آرای نمایندگان خراسان جنوبی نیز از آن سهم برد.

وی با بیان اینکه جزو امضاکنندگان موضوع تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان بوده است عنوان کرد: فشارهایی آن زمان بود و حتی تهدید شدیم در مجلس که چنین و چنان می‌کنیم اما امروز خوشحالیم مفسدین اقتصادی که اموال فرهنگیان را به غارت بردند، پشت میله‌های زندان هستند.

نماینده مردم نهبندان و سربیشه نیز گفت: من عشایر بودم و به منطقه می‌رفتم اما عمق محرومیت را بعد از نمایندگی مجلس در بازدیدها احساس کردم و بابت وضعیت نوار مرزی تأسف می‌خوردم.

نظر افضلی افزود: در این دولت ابتدا موضوع برجام پیش آمد اما بعد از مدتی تحریم‌ها برگشت و رشد اقتصادی که به ۴۸ درصد رسیده بود، منفی شد.

وی گفت: آثار اقدامات صورت گرفته در زمینه‌های بهداشت، راه و مسکن به روستاها رسیده و دستگاه سی تی اسکن نهبندان تحویل داده شد و آموزشکده سلامت تصویب شده است.

وی با اشاره به سفر اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی به خراسان جنوبی افزود: گازرسانی به شهرستان نهبندان انجام نشده بود که امروز شهر نهبندان و ۴۰ درصد روستاهای شهرستان از نعمت گاز برخوردارند.

افضلی بیان کرد: انتظار داریم شهرستان نهبندان شبیه شهرستان قلعه گنج در استان کرمان شود و تحول ایجاد کند همچنین ایجاد ۲ منطقه ویژه اقتصادی در نهبندان و سربیشه به مجمع رفت و برای یک منطقه آزاد تجاری نیز نامه نگاری کردیم.

نماینده مردم قاینات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی نیز از ابتکار عمل استاندار در دعوت همزمان نمایندگان مجلس دهم و یازدهم برای حضور در یک نشست مشترک قدردانی کرد و گفت: در این جلسه اقدامات انجام شده و کارهایی که باید برای توسعه استان پیگیری شود، مطرح شد.

فرهاد فلاحتی افزود: حضور نمایندگان مردم در این شورای اداری هم یک سنت حسنه است که حداقل قبلا به یاد ندارم محقق شده باشد.

وی عنوان کرد: چهار سالی که از مجلس دهم گذشت شرایط سختی بر کشور حاکم بود و اوضاع اقتصادی و تنش‌های سیاسی فضای ملتهبی را ایجاد کرده بود.

نماینده مردم قاینات و زیرکوه در مجلس دهم گفت: در استان هم به تبع این فضای مناسب اجتماعی و سیاسی شاهد نبودیم و مشکلات فراوانی پیش روی مجلس دهم بود.

وی گفت: اگرچه شرایط کشور به دلیل همدلی بین قوا به خوبی رشد کرده اما در استان شرایط بسیار متفاوت بود و به راحتی از گزارش مدیران مشخص است.

فلاحتی بیان کرد: همه اتفاقات خوبی که در استان رقم خورده هیچ کس از استاندار، فرمانداران یا نمایندگان مردم نمی‌توانند بگویند به تنهایی رخ داده است.

وی گفت: مجلس دهم در سال اول کارش مجوز انشعابات گاز، آب و برق به خانه‌های حاشیه شهر که فاقد پروانه بودند را صادر کرد که عمدتا مشکلات در کشور و استان حل شد.

نماینده مردم قاینات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی حق برداشت از صندوق توسعه ملی برای آبخیزداری و وزارت دفاع را از دیگر اقدامات مجلس دهم عنوان کرد و افزود: قانون برنامه ششم توسعه نیز ثمراتی داشت که همچنان باید پیگیر تحقق آن باشیم.

استاندار خراسان جنوبی در نشست شورای اداری استان از تلاش‌های نمایندگان مردم خراسان جنوبی در چهار سال گذشته با اهدای لوح تقدیر کرد.

استان خراسان جنوبی چهار کرسی در مجلس شورای اسلامی دارد و هیچ یک از نمایندگان مجلس دهم از این استان در مجلس یازدهم حضور ندارند.