#در_خانه_میمانیم

#شکست_کرونا_مردم_همدلی

#کرونا_را_شکست_میدهیم

#رعایت_بهداشت_فردی

 

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به دیدارش با وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تجهیزات مورد نیاز بیمارستان‌های استان به زودی توسط هیات امنای ارزی وزارت بهداشت تامین و تحویل استان خواهد شد.

 محمدصادق معتمدیان با اشاره به ملاقات هفته گذشته با دکتر سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیان کرد: در این دیدار، گزارشی از وضعیت بهداشت و درمان استان ارائه شد و وزیر بهداشت نیز ضمن قدردانی از زحمات همه اعضای ستاد استانی کرونا، خراسان جنوبی را جزء استان‌هایی برشمرد که با هم‌افزایی دستگاه‌های اجرایی، در مدیریت بیماری کرونا موفق عمل کرده است.

وی گفت: در پی درخواست‌هایی که به وزیر بهداشت ارائه کردیم، دستورات خوبی صادر شد و به زودی یک دستگاه سی تی اسکن به شهرستان طبس اختصاص خواهد یافت.

استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: بیمارستان ایرانمهر نیز که یکی از بزرگترین مراکز درمان بیماران سرطانی در شرق کشور است و با کمک خیرین راه‌اندازی شده، نیاز به دستگاه کمیاب و گرانقیمت «شتاب‌ دهنده خطی» داشت که با دستور وزیر این دستگاه در اختیار استان و بیمارستان ایرانمهر قرار خواهد گرفت.

وی اظهار داشت: طی چند ماه آینده، دستگاه ام.آر.آی مورد نیاز شهرستان‌های قاینات، فردوس و طبس نیز تامین خواهد شد که مجموع این موارد در شرایط دشوار کنونی، کمک شایانی در راستای توسعه و تجهیز مراکز بهداشتی و درمانی استان خواهد بود، همچنین تجهیزات مورد نیاز بیمارستان‌های استان به زودی توسط هیات امنای ارزی وزارت بهداشت تامین و تحویل استان خواهد شد.

معتمدیان با اشاره به اینکه در دولت یازدهم و دوازدهم، توجه ویژه‌ای به حوزه بهداشت و درمان استان شد گفت: در بخش تعداد تخت‌های ویژه، علیرغم اینکه استاندارد جهانی ۷ تا ۸ تخت است، این عدد در استان به ۱۰ و نیم رسید و تعداد تخت‌های معمولی نیز از ۹۰۰ به یک هزار و ۶۰۰ تخت افزایش پیدا کرد و از ۸ بیمارستان به ۱۴ بیمارستان رسیدیم.

وی افزود: این در شرایطی است که مبنای توزیع امکانات و تجهیزات براساس شاخص جمعیتی است اما با توجه به توجیهات و پیگیری‌های صورت گرفته، دولت نگاه ویژه‌ای به استان خراسان جنوبی داشته است.