دوره های آموزشی گلیم سوزنی در شهرستان نهبندان با حضور مهندس بیکی فرماندار نهبندان، امام جمعه، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان و جمعی از مسئولین شهرستان افتتاح گردید.
.
? بیکی فرماندار نهبندان در حاشیه این افتتاح اشاره کرد: گلیم سوزنی نهبندان بعد از پنجاه سال در سال گذشته، احیا گردیده و در سال گذشته بیش از ۱۸۰ نفر در این رشته در سطح شهرستان آموزش های لازم را در روستاهای بمبور، دهک، برک و چاهداشی طی کردند و با توجه به ظرفیت‌های این گلیم و اهمیت و نقش آن، بعد از صادرات فرش، بیشترین صادرات در حوزه تولیدات داری مربوط به گلیم سوزنی می باشد.

? وی اشاره کرد: آموزش و حمایت از این صنعت می تواند نقش مهمی در توسعه مناطق روستای شهرستان از جمله مناطق مرزی شهرستان را خواهد داشت با توجه به اینکه بیش از ۷۰ درصد تولیدات عشایر مرزی نهبندان و دهستان عربخانه تولید گل، گبه، قالی و پلاس بافی می باشد.

?نماینده عالی دولت در شهرستان خاطر نشان کرد: آموزش و حمایت از این گلیم علاوه بر اینکه زمینه اشتغال افراد را فراهم خواهد کرد، نقش مهمی نیز در جلوگیری از خام فروش فرآوردهای دامی از جمله پشم و کرک را خواهد داشت

?بیکی فرماندار نهبندان در ادامه ابراز داشت: مهمترین برنامه های فرمانداری با همکاری دستگاه های از جمله هلال احمر میراث فرهنگی و فنی و حرفه ای در راستای منویات مقام معظم رهبری و شعار سال علاوه بر آموزش حمایت و بازاریابی و کمک به کارگاه های تولیدی صنایع دستی و بسته بندی صنایع دستی می باشد..