سامانه ثبت نام دوره‌های آموزشی ویژه مناطق محروم و مرزی کشور اعلام شد.

 معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت:در اعلام سامانه ثبت نام دوره‌های آموزشی ویژه مناطق محروم و مرزی کشورراستای شعار تحول و عدالت محوری دولت سیزدهم و برنامه‌های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، طرح آموزش رایگان رشته‌های مختلف هنری در مناطق محروم، کمتر توسعه یافته و مرزی در ۱۱ استان (غیر از مراکز استان ها) اجرا می‌شود.

سید علی زمزم  هدف از اجرای این طرح را توسعه اقتصاد هنر و کسب و کار‌های فرهنگی و هنری و صیانت از هنر‌های ملی، بومی و محلی  عنوان کرد.

وی با بیان این که کلیه علاقه مندان می‌توانند از طریق سامانه http://amoozesh.azmoonehonar.ir برای ثبت نام در دوره‌های آموزشی اقدام کنند، افزود: در مرحله اول مهلت ثبت نام متقاضیان تا ۱۵ آذر  سال جاری خواهد بود.

زمزم با اشاره به این که علاقه مندان می‌توانند یکی از رشته‌های پیشنهادی را از جدول دوره‌های آموزشی موجود در سامانه (شامل ۵۱ رشته) انتخاب کنند، گفت: در صورت عدم وجود رشته مورد نظر در انتهای جدول، با انتخاب گزینه سایر، می‌توان رشته مورد نظر خود را ثبت کرد.

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با بیان این که برنامه آموزشی بر اساس نوع رشته و تعداد متقاضی به صورت حضوری و یا آموزش از راه دور (آنلاین) برگزار می‌شود، افزود: شروع برگزاری دوره‌های آموزش از اول دی ماه ۱۴۰۰ به بعد تعیین شده است.

زمزم گفت: برای تمام شرکت کنندگان در پایان دوره گواهی شرکت در دوره صادر خواهد شد.