معاون بهداشتی دانشگاه علو پزشکی بیرجند با بیان ایتکه در آخرین نقشه کرونایی کشور،شهرستان نهبندان از وضعیت زرد به قرمز تغییر رنگ داد. گفت: براساس این نقشه، شهرستانهای فردوس و سرایان نیز در وضعیت نارنجی و پر خطر  و ۵ شهرستان استان شامل شهرستانهای سربیشه، زیرکوه، طبس ، قاین و بیرجند دروضعیت زرد کرونایی قرار گرفتند. همچنین شهرستانهای بشرویه، خوسف و درمیان در وضعیت آبی کرونایی قرار دارند.
دکتر مجید شایسته نهبندان با اظهار اینکه افزایش موارد بستری بیماران مثبت کرونایی در نهبندان باعث شده است تا این شهرستان در وضعیت قرمز قرار گیرد تاکید کرد.: در این شهرستان از هفته سوم اسفند ماه موارد بستری رو به افزایش بوده و در هفته آخر اسفند و چهار روز اول فروردین امسال ۱۵ مورد بستری داشتیم که آزمایش کرونای آنها مثبت شد لذا این مساله منجر به تغییر رنگ شهرستان شده است.
وی با اعلام اینکه در مجموع آمار بیماران بستری و سرپایی کرونا در هفته آخر اسفند و چهار روز اول فروردین ماه کاهشی بوده است تصریح کرد: با این وجود در صورت رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی ممکن است شاهد روند افزایشی موارد مثبت ابتلا و بستری در سطح استان باشیم.
دکتر شایسته با اشاره به تاکیدات وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی یادآور شد: به مردم عزیز توصیه می شود در تعطیلات نوروزی، رعایت پروتکل‌های بهداشتی را جدی بگیرند، از روبوسی کردن و دست دادن در مهمانی‌ها بپرهیزند، در مکان‌های شلوغ و سربسته ماسک بزنند و اگر علائمی مانند تب، سرفه، گلودرد، بدن درد و آبریزش بینی دارند، تا زمان رفع علائم در منزل بمانند.

نوشته و خبرنگار : دکتر  ا . زارعی دبیر سرویس پزشکی و سلامت و ا حسن پور