انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی دوم اسفند امسال برگزار می شود و ۱۶ خرداد آخرین مهلت پذیرش استعفای افراد برای داوطلبی در این انتخابات است.

 سخنگوی وزارت کشور در سخنانی اظهار داشت: در ماده ۲۹ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی مشاغلی که باید متصدیان آنها برای شرکت در انتخابات از سمت خودشان استعفا دهند، مشخص شده است.

سید سلمان سامانی گفت: پنجشنبه ۱۶ خرداد ماه امسال آخرین مهلت برای پذیرش استعفای این افراد است و ملاک در این قانون پذیرش استعفا توسط مقام ذیصلاح تا قبل از ۱۶ خرداد است نه صرفاً ارائه استعفا.

وی افزود: افراد مشمول این قانون باید هنگام ثبت‌نام گواهی رسمی مبنی بر قبول استعفا و عدم اشتغال به مشاغل تصریح شده در ماده ۲۹ را به همراه سایر مدارک به فرمانداری ها ارائه کنند.

سخنگوی وزارت کشور بیان کرد: جایگزین فرد مستعفی هم باید از سوی مراجع ذیصلاح در نهایت طی مدت یک ماه به طور رسمی معرفی شود و فرد مستعفی در آن حوزه مسئولیتی نداشته باشد.

وی گفت: از آنجا که سمت های همتراز با مشاغل تصریح شده در ماده ۲۹ هم مشمول این حکم هستند لیست مشاغل همتراز از سازمان امور اداری و استخدامی کشور استعلام شده که فهرست دقیق آن در سایت وزارت کشور قرار گرفته است.

یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و انتخابات میان دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری، دوم اسفندماه ۹۸ برگزار خواهد شد.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله