استاندار خراسان جنوبی گفت: استان مرزی خراسان جنوبی می تواند الگوی پیشتازی برای چگونگی مسیر رشد و بالندگی سیستم دانشگاهی کشور باشد و به طور قطع همه امکانات کشور در اختیار این موضوع قرار خواهد گرف

محمدمهدی مروج الشریعه عصر شنبه در نشست شورای اداری استان خراسان جنوبی با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اظهار داشت: این استان به دلیل شرایط خاص اقلیمی همچنان می تواند به عنوان یکی از قطب های دانشگاهی در شرق کشور بدرخشد که این مهم در در توازن منطقه ای در سند آمایش ذکر شده است.
وی از همکاری دانشگاه بیرجند در تهیه سند آمایش استان قدردانی کرد و گفت: تهیه این سند کار بسیار بزرگی بود که بیش از هزار نفر ساعت کارشناسی زمان برد.
استاندار خراسان جنوبی افزود: موارد بسیار مهمی از سند آمایش استان در سازمان برنامه و بودجه مصوب شد و به سرانجام رسید.
وی به تحصیل ۵۰ هزار دانشجو در دانشگاه های خراسان جنوبی اشاره کرد و گفت: بدون شک وجود این دانشجویان در چرخه اقتصادی استان بسیار تاثیرگذار است.
مروج الشریعه ادامه داد: فرمانداران شهرستان های استان به عنوان روسای شورای تامین شهرستان ها و مدیران دستگاه های اجرایی پیشران حوزه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی باید به زیرساخت های امنیتی استان توجه ویژه داشته باشند.
وی اظهار داشت: شورای توسعه و امنیت پایدار شرق و غرب کشور بعد از یک وفقه طولانی مدت به ویژه برخی کمیته ها که شاید بیش از هشت سال حتی یک جلسه نداشته است به همت وزیر کشور احیا شد.
نماینده عالی دولت در خراسان جنوبی گفت: کمیته های مختلف این شورا که مختص ۹ استان مرزی است احیا شد که مهمترین آن کمیته اقتصادی بود و خراسان جنوبی به عنوان نخستین استان شورای استانی توسعه و امنیت پایدار شرق و غرب کشور شکل گرفت.
وی تاکید کرد: فرمانداران و مدیران دستگاه های اجرایی در زمان کوتاهی که دارند باید پیشنهادات خود را ارایه دهند چون امکان ویژه ای برای این شورا در حال تدارک است و باید از این فرصت نهایت بهره را برد.
مروج الشریعه افزود: یکی از مواردی که رئیس سازمان برنامه و بودجه رسما به بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران اعلام کردد اینکه سرمایه گذارانی که در یکی از این استان های ۹ گانه که مشمول شورای توسعه و امنیت پایدار شرق و غرب کشور می شوند بدون استثنا از بخشودگی ۵۰ درصدی نرخ سود تسهیلات بانکی بهره مند خواهند شد.
وی گفت: این فرصت بسیار مغتنمی به ویژه برای استان هایی مانند خراسان جنوبی است که ورای این موضوع پروژه های زیرساختی پیشنهاد و درخواست شده و فرمانداران و مسئولان باید این مهم را مورد توجه ویژه قرار دهند.
استاندار خراسان جنوبی با اشاره به نزدیک شدن به ایام اربعین حسینی گفت: باید در خراسان جنوبی به عنوان یکی از پیشگامان موکب های اربعین در اماکن مقدس مراسم باشکوهی برگزار شود.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در دومین روز سفر به خراسان جنوبی در شورای اداری استان شرکت کرد.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله