محمد صادق معتمدیان استاندار و رئیس شورای تامین استان خراسان جنوبی در مراسم استقرار قرارگاه عملیاتی لشکر ۳۰ در مرزهای استان و معرفی ارشد نظامی آجا ، اظهار داشت : استان ما با دو استان فراه و هرات درکشور افغانستان هم مرز است و با داشتن ۳۳۱ کیلومتر مرز مشترک ، طولاترین مرز با کشور افغانستان متعلق به خراسان جنوبی است .
?وی افزود : تحولات بیانگر این است که کشور افغانستان در شرایط فعلی کانون نا امنی و بحران در منطقه و عبارتی در جهان محسوب می شود که مورد توجه تمام گروههای تندرو و مذهبی قرار گرفته است ، این کشور از طرفی ‌بزرگترین تولید کننده و صادر کننده مواد مخدر در جهان است.
?رئیس شورای تامین استان خراسان حنوبی در ادامه با اشاره به این مهم که طالبان با هدف جلوگیری از صدور انقلاب اسلامی ایران ایجاد شد افزود ؛ فراموش نمی کنیم طی سالهای اخیر حاکمیت طالبان در افغانستان باتوطئه و‌برنامه های آمریکایی ها و حمایت های مالی کشورهای مرتجع غربی در منطقه و تغذیه اطلاعاتی سرویس های امنیتی و جاسوسی منطقه شکل گرفت. اما امروز شاهد شکست برنامه های آمریکا در رابطه با طالبان در افغانستان و‌ جربان تکفیری تندرو داعش در سوریه و عراق هستیم .
?محمد صادق معتمدیان استاندار و رئیس شورای تامین استان خراسان جنوبی در ادامه سخنانش گفت : امروز جریان تکفیری داعش به مثابه نارنجک از ضامن کشیده ای در منطقه است که آمریکایی ها و کشورهای مرتجع منطقه به دنبال دور کردن این گروه تندرو از خود و احیاء آنها در سرزمین جدیدی هستند. از این بر روی افغانستان برای احیاء گروه داعش برنامه دارند .

?وی در ادامه افزود : با وجود تحولات بحرانی و نا امنی های منطقه ، کشور ولایتمدار و انقلابی ایران از نعمت امنیت و ثبات در این منطقه برخوردار است ، هم چنین علیرغم وجود ناامنی و بحران های موجود در کشور همسایه ، استان خراسان جنوبی از امنیت پایدار و با ثابتی برخوردار است ، علاوه بر نقشی که نیروهای نظامی و امنیتی کشور در برقراری امنیت دارند ، نقش مردم عزیز انقلابی و مرز نشینان شریف ما در حفظ امنیت در کشور بی بدیل است.
?استاندار خراسان جنوبی در پایان اظهار داشت : امیدواریم با استقرار ارتش ، علاوه بر ماموریت های دفاعی محوله ، در حوزه محرومیت زدایی نیز با مدیران و مردم شریف مناطق مرزی استان همراهی و حمایت کنند.