#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

– معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: بهترین راهکار برای کاهش آسیب‌های اجتماعی، استفاده از ظرفیت مردمی است و بدون همکاری مردم نتیجه مثبتی در این حوزه نخواهیم داشت.

سید محمدرضا طالبی روز سه‌شنبه در نشست شورای توسعه و حمایت از تشکل‌های مردم‌نهاد خراسان جنوبی افزود: استفاده از توان مردم برای حل مسائل و مشکلات نتیجه بهتری خواهد داشت تا اینکه ادارات با نیروی انسانی و امکانات محدود بخواهند در این زمینه کار کنند.

وی گفت: ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد در کاهش آسیب‌های اجتماعی به‌کار گرفته شود زیرا سمن‌ها در شبکه‌سازی تخصصی اجتماعی مثمرثمر هستند.

معاون استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: آسیب‌های فراوانی را در حوزه‌های مختلف مشاهده می‌کنیم که به دلایل مختلفی به وجود آمده و برخی از آنها ریشه‌دار است.

وی با بیان اینکه ۴۲۴ سازمان مردم‌نهاد در خراسان جنوبی فعال هستند افزود: برای کاهش آسیب‌های اجتماعی باید تشکل‌های مردمی را تقویت کرد که به‌صورت تخصصی در حوزه‌های خاص ورود کنند.

طالبی یادآور شد: با توجه به ضریب بالای بیکاری که داریم از ظرفیت سمن‌ها باید در حوزه اشتغالزایی هم بهره برد و اگر اعتباراتی در این حوزه هست در راستای ایجاد اشتغال به سمن‌های تخصصی واگذار شود.

وی گفت: تشکل‌های مردمی اگر در حوزه‌های مختلف پای کار باشند بخش مهمی از آسیب‌ها رفع خواهد شد و استان به نوعی در راستای رفع چالش‌ها پیشرفت‌های قابل توجهی خواهد داشت.

طالبی تاکید کرد: حمایت از تشکل‌ها در استان مهم است زیرا باید از ظرفیت‌های مردمی در امور مختلف به نحو احسن استفاده شود.

خراسان جنوبی دارای ۴۲۴ سازمان مردم‌نهاد (سمن) است که از این تعداد ۷۶ سمن مربوط به استانداری، ۱۷۵ سمن در شهرستان‌ها، ۱۲۰ سمن در ورزش و جوانان و ۵۳ سمن زیرمجموعه اداره کل بهزیستی فعالیت می‌کنند.