نماینده مردم فردوس، طبس، سرایان و بشرویه در مجلس شورای اسلامی گفت: مسوولان باید بین مردم و برای حل مشکلات آنان دنبال راهکار باشند.

حجت الاسلام مجید نصیرایی روز سه‌شنبه در جمع مردم روستای حسین‌آباد شهرستان فردوس افزود: بهانه اینکه بخشنامه یا قوانین کشوری اجازه نمی‌دهد راه‌حل مناسبی نیست.

وی گفت: مدیران باید دو مطلب را مدنظر داشته باشند؛ اینکه به قولی که می‌دهند حتما عمل کنند و دوم اینکه اگر خدماتی انجام شود حتما اطلاع‌رسانی و آموزش مطلوب صورت گیرد.

رییس مجمع نمایندگان خراسان جنوبی در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: مسوولان باید از حق و حقوق مردم دفاع کنند تا با ابلاغ مصوبات، حقی از افراد بخصوص کشاورزان ضایع نشود.

وی افزود: خیلی از مشکلات موجود در شهرستان فردوس نتیجه فاصله افتادن بین مسوولان و مردم است و مدیران بین مردم باشند تا در جریان مشکلات مردم قرار بگیرند.

حجت الاسلام نصیرایی گفت: تقاضا برای افزایش سهمیه نهاده‌های دامی، برقراری اینترنت پرسرعت، افزایش اعتبارات دهیاری، تامین برق واحدهای دامداری، لوله‌گذاری چاه موتور، رفع مشکل کمبود زمین مسکونی، پیگیری برای اختصاص وام اشتغال روستایی از مهمترین مطالباتی بود که توسط ساکنان روستای حسین‌آباد مطرح شد.

در ادامه فرماندار فردوس هم در پاسخ به برخی مطالبات مطرح شده توسط ساکنان این روستا گفت: سال گذشته مشکلات روستا بررسی و اولویت‌‍بندی شده است.

حمید حلاج مقدم افزود: مشکل اینترنت در همان ماه‌های اول توسط های وب مرتفع شد و ساکنان روستا باید برای استفاده از اینترنت نسبت به تهیه مودم اقدام کنند.

وی در رابطه با رفع مشکل کمبود زمین مسکونی گفت: این مطالبه در اولویت خواسته‌های مردم بود که با جابه‌جایی کمربندی روستا زمین‌های زیادی برای ساخت و ساز آزاد و وام برای ساخت مسکن هم مصوب شد.

فرماندار فردوس بیان کرد: با هماهنگی‌هایی که صورت گرفته دو زمین چمن برای روستاهای طاهرآباد و حسین‌آباد بخش مرکزی شهرستان فردوس اختصاص خواهد یافت که در صورت مشارکت مردم اجرایی خواهد شد.

وی افزود: اگر کشاورزان برای اجرای لوله‌گذاری موتور پمپ در روستا متقاضی باشند، این آمادگی را داریم تا تسهیلات کم‌بهره و بلاعوض به آنها اختصاص دهیم.

نماینده مردم فردوس، طبس، سرایان و بشرویه در مجلس شورای اسلامی امروز با همراهی فرماندار و برخی روسای ادارات شهرستان فردوس برای بررسی و مشکلات و مطالبات روستای حسین‌آباد بخش مرکزی شهرستان فردوس در این روستا حضور یافت.

حجت الاسلام نصیرایی همچنین در دانشکده پیراپزشکی فردوس حضور یافت و مسائل این دانشکده و حوزه بهداشت و درمان شهرستان فردوس را مورد بررسی قرار داد.

ارتقاء دانشکده پیراپزشکی به دانشکده علوم پزشکی، افزایش و تامین متخصصان مختلف در شهرستان با توجه به اینکه فردوس مرکز ارجاع چند شهرستان دیگر هست، تامین دستگاه ام آر آی با توجه به آماده بودن زیرساخت در بیمارستان حضرت رسول (ص) از مهمترین مطالبات مطرح شده در حوزه درمان شهرستان فردوس بود.

نماینده مردم چهار شهرستان خراسان جنوبی گفت: تامین دو دستگاه ام آر آی برای شهرستان‌های طبس و فردوس در حال پیگیری است و امیدواریم به زودی این مطالبه دیرینه مردم محقق شود.

وی درباره افزایش رشته‌های دانشکده پیراپزشکی اظهار داشت: قول مساعد درباره این موضوع از مسوولان مربوطه گرفته شده است.

حجت الاسلام نصیرایی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری که فرمودند هر تصمیمی که گرفته می‌شود باید پیوست عدالت داشته باشد، گفت: باید تمامی مصوبات و ابلاغ‌ها پیوست عدالت داشته باشد چرا که این امر از مطالبات رهبری است.

وی گفت: هرچه جلوتر می‌رویم مشکلات مردم مناطق محروم بیشتر می‌شود و این موضوع می‌تواند به این دلیل باشد که شاخص‌های توزیع بودجه تاکنون عادلانه نبوده است.