استاندار خراسان جنوبی گفت: قانون دست شهرداری و شورای اسلامی شهر را برای ایجاد درآمد پایدار باز گذاشته است تا بتواند این درآمد را در حوزه مدیریت شهری هزینه کند.

، حمید ملانوری روز شنبه در دیدار فرماندار و اعضای شورای اسلامی شهر فردوس افزود: راه‌های زیادی از جمله سرمایه‌گذاری بخش خصوصی برای ایجاد درآمد پایدار در شهرداری‌ها وجود دارد.

وی گفت: مردم، شورا و شهرداری سه ضلع مدیریت شهری را تشکیل می‌دهند و این سه ضلع می‌توانند در کنار هم با برنامه‌ریزی و خلق منابع و براساس فرهنگ بومی آن منطقه، شهر را به درستی اداره کنند.

استاندار خراسان جنوبی تاکید کرد: شهرداری باید با تکیه بر مردم، خود را اداره کند و البته دولت در جاهایی که قانون اجازه می‌دهد می‌تواند به شهرداری‌ها کمک کند.

وی افزود: قانون ما با تأسی به آیات قرآن، روایات و فرهنگ دینی و اسلامی فضایی را فراهم کرده تا مردم در هر جامعه محلی بتوانند پارلمان و شورای محلی را در آنجا شکل دهند و با انتخاب نخبگان جامعه بتوانند مباحث آموزشی، عمرانی، بهداشتی، ارتباطی، امنیتی، محیط زیست و منابع طبیعی شهر، روستا یا نقاط عشایری را مطالبه‌گری کنند و در این راه قانون برای شوراها سطح اختیارات بسیار وسیع را تعیین کرده است.

ملانوری گفت: شوراها می‌توانند در همه سطوح ارتباط‍‌گیری و مکاتبه کنند.

وی اظهار داشت: اگرچه همه نقاط استان مهم و منحصر به فرد هستند اما فردوس به لحاظ موقعیت استراتژیک، جمعیت، تولید و سایر خصوصیات از جایگاه خاصی در استان برخوردار است.

استاندار خراسان جنوبی افزود: شهر فردوس از جاذبه‌های خوب و ممتازی بهره‌مند است و همین ظرفیت‌ها کافی است تا شورای اسلامی و شهرداری بتوانند روی پای خود بایستند.

وی گفت: ستاد توسعه خاوران به همین منظور راه‌اندازی شده تا استاندار، مدیران کل و بخش خصوصی بتوانند در فضایی هم‌افزا با استفاده از منابع موجود استان و ظرفیت‌های قانونی بروکراسی‌ها را بشکنند و شعار سال و سیاست‌های اقتصاد مقاومتی نیز به معنای واقعی اجرا شود.

ملانوری به ضرورت توجه ویژه به ایده‌های دانش‌آموزی اشاره کرد و گفت: استان دارای دانش‌آموزان بسیار خلاق، فعال و مستعد است که دارای ایده‌ها و اختراعات بسیار خوبی در زمینه‌های مختلف هستند و در جشنواره‌های گوناگون در سال‌های گذشته درخشیده و صاحب رتبه و مقام شده‌اند.

وی افزود: اکنون این ایده‌ها به پروژه تبدیل شده و دارای پشتیبان هستند که به زودی کارگاه‌های آنها راه‌اندازی می‌شود و وارد فاز تولید خواهند شد.

استاندار خراسان جنوبی گفت: امسال به پژوهش‌سراها مبلغ یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان یعنی به هر یک از ۱۲ پژوهش‌سرای استان مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان اختصاص می‌یابد که در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان نیز به تصویب رسیده است.

وی اظهار داشت: این در حالی است که سال قبل کل اعتبار پژوهش‌سراها مبلغ ۵۰ میلیون تومان بوده است.

ملانوری درخصوص ضرورت تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام استان گفت: تلاش می‌کنیم پروژه‌هایی که از ۸۰ درصد پیشرفت برخوردارند، به بهره‌برداری برسند لذا اعتبارات امسال به صورت متمرکز به این پروژه‌ها اختصاص می‌یابد.

وی اضافه کرد: برخی امکانات نظیر اتوبوس آمبولانس متعلق به همه استان است و به عنوان مرکز اورژانس سیار در مکان‌هایی که ضرورت باشد، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

استاندار خراسان جنوبی گفت: در جلسه‌ای با حضور رییس دانشگاه علوم پزشکی، مقرر شد با توجه به افتتاح اورژانس، مقدمات بهره‌گیری از ظرفیت اتوبوس آمبولانس در شهرستان فردوس مهیا شود.