#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

روابط عمومی معاونت بهداشتی دانشگاه، در اطلاعیه ای از مردم استان خواست تا واکسیناسیون سرخک کودکان زیر ۵ سال خود را تکمیل کنند و اتباغ غیر ایرانی نیز در گروه سنی افراد ۹ ماهه تا ۳۰ سال برای تزریق یک نوبت این واکسن به واحدهای بهداشتی مراجعه کنند.

، معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اطلاعیه‌ای منتشر کرد. در متن این اطلاعیه آمده است:

تاکنون ۴۰ نمونه از موارد مشکوک به تب و بثورات استان به آزمایشگاه ویروس شناسی دانشگاه تهران ارسال شده است که خوشبختانه تاکنون ۳۱ مورد از نمونه های ارسالی منفی گزارش شده است و بقیه نمونه ای ارسالی در دست بررسی است.

تعداد نمونه مورد انتظار در هر سال برای بیماریابی موارد مشکوک به تب و بثورات (سرخک و سرخجه) ۴ در یکصد هزار نفر کل جمعیت می باشد که خوشبختانه با تلاش و پیگیری مستمر همکاران پزشکان و واحد پیشگیری و مبارزه با بیماریهای ستاد شهرستان های استان به شاخص ۶.۴ در یک صدنفر کل جمعیت رسیده ایم.

با کلیه شبکه‌های بهداشت سطح استان مکاتبه شده که کلیه اتباعی که در استان حضور دارند یک نوبت واکسن MMR   سرخک ، سرخجه و اوریون بدون توجه به سابقه واکسیناسیون قبلی آنها تزریق گردد.

هم اکنون کلیه مراکز خدمات جامع سلامت و پایگاه‌های بهداشتی و خانه های بهداشت در سطح استان ، آمادگی ارائه خدمت به اتباع گرامی جهت تزریق یک نوبت واکسن MMR را دارند.

گروه هدف در این کمپین افراد ۹ ماهه تا ۳۰ سال اتباع استان هستند. از هم استانی های عزیز تقاضا می شود در صورتی که کودکانشان به سن ۱۲ ماهگی و ۱۸ ماهگی رسیده اند یا از این سن گذشته (۱۲ و ۱۸ ماهگی) و تاکنون برای دریافت واکسن MMR اقدام نکرده اند در اسرع وقت به مراکز خدمات جامع سلامت ، پایگاه های بهداشتی و خانه های بهداشت محل سکونت خود مراجعه نمایند تا یک نوبت واکسن MMR را دریافت نمایند.

در صورتی که هر فردی دچار علائم تب و بثورات شد به مراکز خدمات جامع سلامت ، پایگاه های بهداشتی و خانه های بهداشت محل سکونت خود مراجعه نمایند تا از نظر بیماری سرخک و سرخجه مورد بررسی قرار گیرند و در صورت مشکوک بودن به بیماری سرخک و سرخجه از این افراد نمونه تهیه و به آزمایشگاه ویروس شناسی دانشگاه تهران ارسال شود.

با توجه به اینکه برنامه واکسیناسیون سرخک از روز سه شنبه هفته گذشته شروع شده است، از اتباع گرامی تقاضا می شود جهت دریافت واکسن سرخک به مراکز خدمات جامع سلامت ، پایگاه های بهداشتی و خانه های بهداشت محل سکونت خود مراجعه کنند.