?استاندار خراسان جنوبی گفت:خدمات باید بر اساس مطالبات مردم ارائه شود تا بتواند رضایت خاطر آنها را جلب نماید.
معتمدیان با بیان این مطلب در شورای سازمان همیاری شهرداری های استان، تأکید کرد: هر چه مطالبات مردم بیشتر شناسایی و احصا شوند و خدمات بر همین اساس ارائه گردد، قطعاً باعث رضایتمندی بیشتر می شود و این موضوع ایجاد سرمایه های اجتماعی برای کشور را به دنبال دارد.
?وی تصریح نمود: تجربه موفق استان طی دو سال گذشته این بود که در جریان سفرهای شهرستانی، مطالبات مردم در مناطق مختلف احصا شد و بعد از بررسی های کارشناسی به تصویب رسید، آن گاه در قالب برنامه اجرایی و به عنوان نقشه راه به دستگاه های متولی ابلاغ شد.
?استاندار، نامطلوب بودن فضای سبز شهری، عدم تنوع در نورپردازی و المان های شهری را از جمله مشکلات موجود در فضاسازی شهرها برشمرد و گفت: برای بهبود شرایط موجود باید از تجربه دیگر مناطق به ویژه استان های هم اقلیم استفاده کرد.
?معتمدیان با اشاره به این که کاربرد گونه های متنوع گیاهی، تغییر اساسی در فضای سبز ایجاد می کند، تأکید کرد: مردم نیاز به تنوع دارند و زیباسازی شهر می تواند تأثیر مطلوبی بر روحیه مردم داشته باشد.
?وی ادامه داد: شهرداری ها می توانند برای جبران کاستی های موجود از توان و ظرفیت سازمان همیاری شهرداری های استان استفاده کنند.
?استاندار در ادامه به تشریح اختیارات و وظایف سازمان همیاری شهرداری ها پرداخت و گفت: این سازمان می تواند با ارائه طرح و برنامه های متعدد به درآمدزایی شهرداری ها کمک کند.
?معتمدیان متذکر شد: درآمد زایی شهرداری ها، توان آنها را در ارائه خدمات بهتر به مردم بیشتر می کند.
?وی افزود: یکی از راهکارهای استان در این زمینه، واگذاری برخی معادن به شهرداری هاست که می تواند به ایجاد اشتغال، درآمدزایی و درنتیجه تحول در منطقه بینجامد.

?استاندار بر ورود سازمان همیاری شهرداری ها به پروژه های عمرانی تأکید کرد و گفت: شهرداری ها می توانند از این ظرفیت در اجرای پروژه‌های در اختیار بهره ببرند.
?معتمدیان افزود: این موضوع، سرعت بخشی به روند اجرای پروژه ها، کم کردن هزینه ها و کیفی سازی کارها را به همراه دارد.
?وی متذکر شد: طرح های عمرانی شهرداری ها باید بر مبنای مطالبات مردم، نیازهای شهری، اعتبارات در اختیار و جمعیت تعیین و اجرا شود.
?شایان ذکر است: در این جلسه، ضمن تشریح تغییرات صورت گرفته در اساسنامه سازمان همیاری شهرداری ها، هیئت مدیره جدید سازمان تعیین شدند و از زحمات حسینی معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار، میرجعفریان معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، حلاج مقدم مدیر کل سابق امور شهری و شوراهای استانداری و جاوید شهردار بیرجند به عنوان اعضای هیئت مدیره سابق سازمان همیاری شهرداری های استان تجلیل شد.