#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی از آغاز دوره دوم طرح آموزش رایگان هنر ویژه مناطق محروم در استان خبر داد.

، سید علی زمزم با بیان این خبر، عنوان کرد: طرح آموزش رایگان هنر با هدف ایجاد عدالت فرهنگی و فراهم شدن امکان دسترسی همگان به امکانات فرهنگی و هنری در استان های مرزی و مناطق محروم اجرا شد.

وی با بیان این که دوره اول این طرح ، بهمن ماه سال گذشته در ۵ شهرستان استان برگزار شد، اضافه کرد: دوره دوم نیز از ۷ اردیبهشت ماه آغاز شده و در شهرستان های بیرجند، درمیان، سرایان، طبس، قاین و زیرکوه اجرا می شود.

به گفته وی در این دوره، رشته های چهره آرایی با تدریس طاهره محمد زاده، بازیگری تئاتر با تدریس ملیحه محمدی و عکاسی دیجیتال با تدریس هادی ثابت در شهرستان بیرجند برگزار خواهند شد.

زمزم با اشاره به این که دوره های سایر شهرستان ها از ۱۷ اردیبهشت ماه آغاز می شوند، ادامه داد: در شهرستان درمیان، دوره های طراحی مد و لباس با تدریس حکیمه مصطفایی و هنرهای دستی در خانه با تدریس فرزانه محمدی و همچنین در شهرستان زیرکوه دوره عکاسی دیجیتال با تدریس وحید فنودی برگزار می شوند.

وی خاطرنشان کرد: در شهرستان سرایان، تدریس دوره بازیگری را حسین ابراهیمی و دوره مربی گری نقاشی کودکان را حسین خنجری بغداده برعهده دارد.

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل با اشاره به برگزاری دوره مربی گری نقاشی کودکان در شهرستان قاین با تدریس محمد رزوینی ، افزود: در شهرستان طبس نیز دوره های مربی گری نقاشی کودکان با تدریس زیحانه صحرانورد و هنرهای دستی در خانه با تدریس سمانه احمدزاده برگزار خواهند شد.