«محمد صادق معتمدیان» صبح امروز جمعه (۱۸ بهمن) در شورای اداری درمیان با بیان اینکه خراسان جنوبی از استان های پر ظرفیت و برخوردار از مواهب الهی و محروم از توجه به این منطقه است، اظهار داشت: امروز توجه جدی در نظام برای کمک به توسعه خراسان جنوبی ایجاد شده که امید است بتوانیم کارهای خوبی انجام دهیم.

وی با بیان اینکه در همین راستا تاکنون اقدامات موثری انجام گرفته است، افزود: طرح مسکن روستایی یکی از طرح های محرومیت زدایی است که در چند ماه آینده به اتمام می رسد.

استاندار خراسان جنوبی یکی از فرصت های استان را هم مرز بودن با کشور افغانستان دانست و گفت: در مرز ماهیرود بیش از یک میلیارد دلار صادرات داشته ایم.

معتمدیان با بیان اینکه چهار بازارچه مرزی داریم که برخی ها تعطیل هستند و در حال رایزنی برای بازگشایی آنها هستیم، ادامه داد: معادن؛ دیگر ظرفیت استان است که بیش از ۴۰ ماده معدنی استان به دلیل عدم وجود صنایع فرآوری خام فروشی می شود.

وی با بیان اینکه محصولات استراتژیک کشاورزی دیگر ظرفیت استان است، افزود: به دلیل خشکسالی‌های استان سال قبل سند سازگاری با خشکسالی را تدوین کردیم.

مقام عالی دولت در استان با بیان اینکه مکانیزه کردن سیستم های آبیاری اقدام دیگر دولت برای کمک به بخش کشاورزی خراسان جنوبی بوده است، گفت: در بحث احیای قنوات نیز اعتبارات ویژه ای داده شده است و لازم است که بنیاد علوی در این زمینه مشارکت کند.

معتمدیان با بیان اینکه ساخت راه آهن در استان آغاز شده که قطعا این مهم تحولات زیادی را برای استان در بر خواهد داشت، افزود: امسال ۵۰۰ میلیارد تومان برای آبرسانی روستایی اختصاص یافت.

وی احداث ۱۰ هزار واحد مسکونی محرومان، آغاز نهضت احداث گلخانه و احداث ۱۰ هزار نیروگاه برق خورشیدی را از دیگر برنامه ها دانست و گفت: این ها باعث ماندگاری جمعیت در روستاها خواهد شد.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه ۶۰۰ مصوبه در سفرهای شهرستانی ما در راستای آبادانی به تصویب رسیده است، گفت: بخشی از این پروژه ها به نتیجه رسیده و برای مردم مایه برکت شده است.

معتمدیان با بیان اینکه سازمان برنامه و بودجه هزار میلیارد تومان اعتبار برای زیر ساخت های استان اختصاص داد که تاکنون ۳۵۰ میلیارد تومان تخصیص یافته است، گفت: این اقدامات سبب ایجاد شغل، رفاه و معیشت مردم خواهد شد.

وی با بیان اینکه حضور بنیاد مستضعفان در شهرستان درمیان باعث خیر و برکت برای این منطقه خواهد شد، گفت: عمده تمرکز دولت در بحث جاده ها، گازرسانی، برق، مخابرات و بهداشت و درمان و غیره است.