معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: با تلاش سه تیم عملیاتی هلال احمر در شهرستان طبس، ۹ نفر از افراد گرفتار در سیلاب نجات یافتند.

 محمود اکبری با اشاره به بارندگی‌های شب گذشته افزود: به دنبال گزارش هواشناسی مبنی بر بارندگی‌های بهاره، تیم‌های هلال احمر برای امدادرسانی به حوادث احتمالی در حال آماده‌باش کامل بودند.

وی بیان کرد: در منطقه طبس شاهد بارندگی‌های مطلوبی بودیم که منجر به وقوع سیلاب شد.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: امدادگران هلال احمر به سه مورد حادثه سیل و آب‌گرفتگی در این شهرستان امدادرسانی داشته‌اند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی هم با اشاره به خروج اتوبوس مسافربری از جاده در محور دیهوک – فردوس گفت: این حادثه که بامداد امروز (جمعه) روی داد، ۱۴ مصدوم به دنبال داشته است.

محمدعلی کاوسی افزود: این اتوبوس دارای ۲۳ سرنشین بوده که ۱۴ نفر مصدوم شده‌اند.

وی با بیان اینکه بلافاصله بعد از دریافت گزارش حادثه، ۲ تیم امدادی از پایگاه باغستان به محل حادثه اعزام شدند اظهار داشت: مصدومان توسط اورژانس و هلال احمر به بیمارستان حضرت رسول (ص) فردوس منتقل شدند.

فعالیت سامانه بارشی در شبانه‌روز گذشته به ویژه در نیمه غربی خراسان جنوبی باعث جاری شدن روان‌آب و طغیان رودخانه‌های فصلی شد که بسته شدن برخی محورها از جمله محور طبس – اصفهان تا بامداد امروز را در پی داشت و بنابر اعلام اداره کل مدیریت بحران استانداری تعداد ۲۰۰ خودرو (حدود ۶۰۰ نفر) متوقف و اسکان داده شده‌اند.

طبق اعلام اداره‌ کل هواشناسی خراسان جنوبی در روزهای پایان هفته جاری تا اوایل هفته آینده افزایش متناوب ابر گاهی وزش تندباد همراه با گرد و خاک در استان قابل پیش‌بینی است.

بارش‌های رگباری تا سه روز آینده برای نواحی غربی تا مرکز استان پیش‌بینی می‌شود و در این زمینه هشدار سطح زرد صادر شد.