معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: ۶۶ درصد تصادفات خراسان جنوبی در کریدور نهبندان، سربیشه، بیرجند، قاین به گناباد رخ می‌دهد که باید تمهیدات لازم برای کاهش تصادفات در این محور اندیشیده شود.

علیرضا عباس‌زاده  در نشست کمیسیون ایمنی راه‌های خراسان جنوبی اظهار داشت: باید همه تلاش ما به خصوص در طرح نوروزی سال ۱۴۰۲ کاهش تصادفات باشد.

وی افزود: با توجه به پراکندگی، وسعت، کویری بودن محورها و آمار بالای تصادفات استان یکی از راه‌های کنترل و افزایش ایمنی، هشدارهای ترافیکی است چرا که دادن هشدارهای مداوم رفتارهای ترافیکی مردم را کنترل می‌کند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی تاکید کرد: باید در خصوص ثبت میانگین سرعت هم کنترل جدی داشته باشیم و این موضوع به خصوص در محورهای اصلی استان جدی گرفته شود.

عباس‌زاده اضافه کرد: کنترل میانگین سرعت نقش موثری در کاهش تصادفات دارد و این موضوع را باید مستمر دنبال کنیم تا در بلندمدت فرهنگ‌سازی شود.

وی از تصویب ۶ محور پرتصادف و ۱۰ نقطه حادثه‌خیز برای استان در سطح ملی خبر داد و گفت: محور نهبندان تا گناباد به طول ۴۰۰ کیلومتر از محورهای اصلی و پرتصادف استان است.

عباس‌زاده افزود: باید برنامه‌ریزی‌ها در طول سال و به‌خصوص ایام نوروز به گونه‌ای انجام شود تا کمترین حجم تصادفات را در این محورها داشته باشیم.

وی محور بیرجند – خوسف را از دیگر محورهای پرتصادف خراسان جنوبی دانست و ادامه داد: در ابتدا آشکارسازی نقاط حادثه خیز استان در دستورکار قرارگیرد و برای ایام نوروز هم گروه‌های امدادی و خدمات‌رسان هر اقدامی که در کاهش تصادفات موثر است را در محورهای مواصلاتی استان در دستورکار قرار دهند.