مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: هرچند همه دستورالعمل‌های بهداشتی ستاد کرونا در تمامی مدارس استان اجرا می‌شود اما برای مدارس شبانه‌روزی پروتکل‌های ویژه‌ای را برای صیانت از سلامت دانش‌آموزان در نظر گرفته‌ایم.

محمدعلی  در بازدید از مدارس شبانه‌روزی شهید قویم اسلامیه، شهید قلی زاده و شهید رجایی باغستان شهرستان فردوس، با تاکید بر رعایت همه جوانب برای حضور دانش‌آموزان مدارس شبانه‌روزی در وضعیت کرونا افزود: مدارس شبانه‌روزی یکی از مصادیق تحقق عدالت آموزشی هستند.

وی با بیان اینکه شرکت در کلاس حضوری برای دانش‌آموزان دارای زمینه بیماری الزامی نیست عنوان کرد: خوابگاه‌های مدارس و مراکز شبانه‌روزی استان با نصف ظرفیت و رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی از جمله ضد عفونی مستمر و مرتب خوابگاه‌ها قبل از ورود و خروج دانش‌آموزان، سرویس‌های بهداشتی، راهروی خوابگاه‌ها و دستگیره‌های در و پنجره‌ها مجاز به پذیرش دانش‌آموزان هستند.

وی ادامه داد: در زمان شیوع کرونا یکی از سخت‌ترین شرایط، حضور دانش‌آموزان در مدارس به‌صورت شبانه‌روزی است که لازم است همه جوانب برای حضور این دانش‌آموزان در وضعیت کرونا پیش‌بینی شود.

دبیر شورای آموزش و پرورش استان خراسان جنوبی گفت: شیوع کرونا موجب تغییر در روند بسیاری از فعالیت‌های اجتماعی و از جمله تعلیم و تربیت شد که دیگر امکان بازگشت به شرایط معمول قبل نیست و باید در مسیری جدید با استفاده از ابزارهای نوین آموزشی و تربیتی گام برداشت.

وی اضافه کرد: آموزش سرپرستان و عوامل اجرایی مدارس شبانه‌روزی، تهیه زیرساخت لازم برای آموزش مجازی در این مدارس، تغییر روش‌های نظارتی و آموزشی بر مدارس شبانه‌روزی، توزیع نیروی انسانی، تهیه محتوای آموزشی خودآموز از مهم‌ترین برنامه‌هایی است که برای کاهش مشکلات این مدارس در سال تحصیلی جدید اجرایی شده است.

واقعی گفت: براساس سند تحول بنیادین، تحقق عدالت آموزشی و تربیتی در ابعاد کمی و کیفی برعهده آموزش ‌و پرورش است و وظیفه خادمان نظام تعلیم و تربیت در بهارستان علم و ادب؛ فراهم کردن شرایط دسترسی همه به محتواهای آموزشی ‌و پرورشی و سپس برنامه‌ریزی برای عدالت کیفی است.

۱۲ مدرسه شبانه‌روزی در دوره‌های اول و دوم متوسطه در استان خراسان جنوبی فعالیت می‌کنند.