استاندار خراسان جنوبی گفت: در توزیع اعتبارات استانی شاخص محرومیت در شهرستان‌ها پررنگ‌تر دیده شود تا شاهد توسعه همه‌جانبه استان باشیم.

جواد قناعت  در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان خراسان جنوبی گفت: اعتبارات سال جاری در نیمه خرداد ماه ابلاغ می‌شود و درخواست ما این است که در توزیع اعتبارات موضوع عدالت مدنظر مسئولان متولی قرار گیرد.

وی افزود: اعتبارات استانی براساس سه شاخص محرومیت، جمعیت و وسعت توزیع می‌شود اما درخواست ما از مسئولان این است که شاخص محرومیت را پررنگ‌تر ببینند.

استاندار خراسان جنوبی درباره موضوع تدوین برنامه توسعه دانش‌بنیان استان اظهار داشت: دانشگاه‌ها، مراکز پژوهشی و دستگاه‌های متولی در استان هم‌افزایی لازم را داشته باشند تا سند خوبی با استفاده از همه ظرفیت‌ها و به نفع توسعه خراسان جنوبی تهیه و تدوین شود.

وی گفت: تدوین برنامه توسعه دانش‌بنیان استان با محوریت معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری و دبیری سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی دنبال شود تا سند خوب، جامع و کامل تدوین و همه ظرفیت‌های استان در آن مدنظر قرار گیرد.

قناعت با اشاره به رونمایی از برنامه هفتم توسعه، از مسئولان استانی خواست بررسی دقیقی درخصوص ظرفیت‌های این برنامه داشته باشند تا خراسان جنوبی از ظرفیت‌های قانونی آن سهم‌بری و انتفاع بیشتری داشته باشد.

وی همچنین به اقدامات تروریستی در منطقه سروان و شهادت پنج جوان مرزبان در این حادثه اشاره کرد و گفت: جا داشت که شخصیت‌های شاخص فرهنگی، سینمایی، ورزشی و دانشگاهی در سطوح ملی این حادثه را محکوم می‌کردند و با خانواده شهدای مرزبانی ابراز همدردی داشتند.

دومین نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان در سال جاری با پنج دستور کار به ریاست استاندار خراسان جنوبی برگزار شد.

بررسی و تصویب شاخص‌های توزیع اعتبارات تملک دارائی‌های سرمایه‌ای استان در سال ۱۴۰۲، بررسی و تصویب فهرست دهیاری‌های مشمول شرایط آیین‌نامه اجرایی تبصره ماده (۱) قانون درآمد پایدار و هزینه شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، ارائه گزارش پرداختی به شهرداری‌های استان از محل مالیات بر ارزش افزوده توسط اداره کل امور مالیاتی، بررسی و تصویب مصوبات کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده، موضوع تدوین برنامه توسعه دانش‌بنیان استان ۱۴۰۱_۱۴۰۴ از دستور کارهای این نشست بود.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور