حجت الاسلام علی محقی در دیدار با مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی اظهار داشت: در استان خراسان جنوبی حدود ۱۶ گروه سرود داریم که در سطح ملی حرفی برای گفتن دارند.

 

سرپرست ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی ادامه داد: طی سال های گذشته پرچم گروه های سرود در دست کانون های مساجد قرار داشت اما به دلیل کمبود اعتبارات و عدم حمایت این پرچم به دست سایر نهادها افتاد.

 

وی در ادامه بیان کرد: کانون های مساجد اهتمام ویژه ای به سرود داشته است و اکنون نیز با پیگیری و حمایت ها این علم به دست کانون ها خواهد افتاد و نیازی است که در جامعه احساس می شود و انگیزه جذب جوانان و نوجوانان به مساجد است.

 

حجت الاسلام محقی با اشاره به تفاهم نامه کانون ها با بنیاد شهید و ایثارگران گفت: این موضوع گام اولی برای رونق دادن به گروه های سرود و حمایت از آنان است و قطعا آثاری که تهیه خواهد شد در سطح ملی خواهد بود.

 

سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی عنوان داشت: امیدواریم از چهار گروه سرود کانون های مساجد که در راستای این تفاهم نامه معرفی خواهد شد حمایت لازم صورت گیرد.

 

ابوالفضل نوفرستی -مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی- هم در این جلسه گفت: به عنوان دستگاهی که باید مروج فرهنگ ایثار و شهادت باشد از ظرفیت گروه های سرود استقبال خواهیم کرد.

 

وی ادامه داد: دستگاه های مختلف از جمله کانون های فرهنگی هنری مساجد ظرفیت های خوبی دارند و باید از ظرفیت گروه های سرود استفاده شود و محتوای این سرودها بسیار مهم است.

 

نوفرستی با بیان اینکه تفاهم نامه با گروه های سرود منعقد خواهد شد، گفت: مسئولان گروه های سرود وارد حوزه ایثار و شهادت شوند و به اسطوره های این حوزه بپردازند و معرفی سرداران شهید استان یک اثر فاخر می تواند باشد.

نوشته و خبر نگار : مهدیه حسن پور دبیر سرویس فرهنگی و هنری و ا.حسن پور