?معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی از احداث واحدهای نهضت ملی مسکن در قاین به صورت ویلایی خبر داد.
علیرضا عباس زاده با اعلام این خبر در شورای مسکن استان اظهار کرد: پیش از این و به جهت کمبود زمین با کاربری مسکونی قرار بود، واحد‌ها ی نهضت ملی مسکن در شهر قاین به صورت آپارتمانی احداث شوند.
?به گفته وی؛ با تأمین زمین مورد نیاز، قاین هم به جمع ۲۹ شهر استان که قرار است واحد‌های نهضت ملی مسکن آنها به شکل ویلایی احداث شود، پیوست.
?وی تصریح کرد: با مصوبه شورای مسکن استان، در کلیه شهرهای خراسان جنوبی باستثنای بیرجند، اراضی طرح نهضت ملی مسکن به صورت ویلایی واگذار می شوند.
?معاون استاندار ادامه داد: در بیرجند به علت کافی نبودن زمین های با کاربری مسکونی، واحدهای طرح نهضت ملی مسکن به صورت آپارتمانی احداث می شوند.
?عباس زاده متذکر شد: افرادی که در شهر ببرجند برای طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده اند، در صورتی که متقاضی احداث واحدها به شکل ویلایی باشند، امکان واگذاری قطعات مورد نیاز در شهر خوسف برای این عزیزان فراهم شده است.
?وی از روند اجرای طرح نهضت ملی مسکن در طبس گفت و خاطرنشان کرد: با وجود این که در شهر طبس واحدهای مسکونی نهضت ملی مسکن احداث شده اما تاکنون زیرساخت های لازم در این خصوص فراهم نشده لذا از دستگاه های ارائه کننده این گونه خدمات انتظار می رود که هرچه زودتر نسبت به ایجاد زیرساخت های مورد نیاز اقدام نمایند.
?معاون استاندار ادامه داد: متقاضیان قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در شهر بیرجند باید با به همراه داشتن مدارک مورد نیاز برای تشکیل پرونده تا ۱۹ دی ماه به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه کنند.
?عباس زاده تصریح کرد: این افراد در دیگر شهرهای استان هم می توانند با مراجعه به ادارات راه و شهر سازی اقدامات مورد نیاز برای تشکیل پرونده را انجام دهند.
?به گفته وی؛ احداث دو هزار و ۷۳ واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن توسط انبوه سازان در سطح استان وارد مرحله اجرایی شده است.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور