استاندار خراسان جنوبی گفت: نارسایی‌های قانونی در حوزه‌های ایثارگری که بیشترین شمولیت را دارد، احصا و پیشنهاد اصلاح آن به رئیس جمهور ارائه شود.

جواد قناعت روز شنبه در جلسه بررسی دستورات رئیس جمهور در حوزه ایثارگران استان اظهار کرد: انتظار می‌رود موضوعات کلیدی در حوزه ایثارگران که به خاطر نواقص قانونی مورد اعتراض است شناسایی شده و پیشنهاد اصلاح آن طوری ارائه شود که بتوان مشکلی را در سطح کلان کشور حل کرد.

رئیس جمهور که روز چهارشنبه همزمان با اربعین حسینی به خراسان جنوبی سفر کرد، در بازگشت از شهرستان‌های درمیان و فردوس به بیرجند پای صحبت نخبگان خراسان جنوبی  نشست و نمایندگان اقشار مختلف از مشکلات، نیازها، ایده‌ها و پیشنهادات خود گفتند که یکی از آنان نماینده جامعه ایثارگران استان بود.

استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: مشکلات حوزه ایثارگران باید با نگاه عمیق‌تر مورد بررسی قرار گیرد و برخی موارد که در قانون دیده نشده باید به صورت موردی در کمیته‌ای به ریاست معاون سیاسی استاندار بررسی شود.

تصمیم‌گیری اساسی برای اشتغال خانواده ایثارگران

وی گفت: اشتغال خانواده ایثارگران از موضوعاتی است که باید به طور اساسی درخصوص آن تصمیم‌گیری و حل شود.

قناعت افزود: قانون درخصوص سهم الارث فرزندان ایثارگران نیز باید بررسی و اشکالات وارد بر آن احصا شود و پیشنهاداتی برای اصلاح قانون ارائه کرد.

وی تاکید کرد: تکریم ایثارگران و خانواده‌های آنان نیازمند فرهنگ سازی است و این موضوع باید به طور جدی در دستور کار قرار گیرد.

نماینده عالی دولت در خراسان جنوبی گفت: در همه نقاط دنیا افرادی که برای دفاع از وطن در جنگ جان خود را از دست می‌دهند به عنوان نماد ایثار مورد توجه هستند، در کشور ما شهدا و ایثارگران زیادی در راه دفاع از حق، از جان و مال گذشتند لذا باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرند.

وی افزود: در آموزه‌های غربی هم نگاه به آن دسته افرادی که در جنگ‌ها شرکت می‌کنند حتی اگر به قصد تجاوز به کشور دیگری باشد خاص است در حالی که رزمندگان جمهوری اسلامی ایران برای دفاع از حق به میدان جنگ رفته‌اند.

ملاقات مردمی استاندار در اولین روز هفته

استاندار خراسان جنوبی امروز ملاقات مردمی هم داشت که با محوریت پیگیری سفر اخیر به استان برگزار شد.

وی در ملاقات عمومی حضوری خود که چهار ساعت به طول انجامید، مشکلات ۱۰ نفر از هم استانی‌ها را بررسی و دستورات لازم را برای مرتفع شدن آنها صادر کرد.

قناعت اولین برنامه کاری خود در این هفته به ملاقات حضوری با جمعی از مردم مناطق و اقشار مختلف استان اختصاص داد و گوش شنوای مسائل و مشکلات مردم به صورت چهره به چهره و با حضور مدیران مربوطه بود.

وی پس از شنیدن مشکلات و دغدغه‌های مردم، در همان جلسه دستور پیگیری و رسیدگی به مدیران و رؤسای ادارات دستور را صادر کرد.

نبود آنتن دهی تلفن در برخی روستاها، مشکلات حوزه قانون جوانی جمعیت و واگذاری زمین، درخواست تسهیلات اشتغالزایی، مشکلات مربوط به حوزه درمان، برخی مشکلات حوزه قنوات و کشاورزی و دامپروری، مشکلات حوزه شورا و دهیاری برخی روستاها و مشکلات حوزه اقتصادی و معیشتی از مهمترین درخواست‌های مردمی از مقام عالی دولت در استان بود.

با دستور ویژه استاندار، مدیران در همین جلسه مکلف به بررسی و پیگیری این درخواست‌ها شدند.