🔹مسئول دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان خراسان جنوبی گفت: دفاتر نظارت و بازرسی انتخابات در ۱۱ شهرستان استان فعال شده است.
حجت‌ الاسلام مهدی یعقوبی در نشست شورای اداری استان که به ریاست استاندار برگزار شد، اظهار کرد: شبکه ای امین، مجرب، امانت دار، قانون مدار با رعایت کمال، انصاف و اصل بیطرفی در انتخابات‌های مختلف امر نظارت را در مراحل مختلف به عهده دارد.
🔹مسئول دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان گفت: در انتخابات بسیار حساس و سرنوشت ساز امسال چهار راهبرد اساسی مشخص شده و مقام معظم رهبری دست اندرکاران را به برنامه ریزی برای تحقق این راهبردها تأکید و سفارش کرده اند.
وی بیان کرد: برنامه انتخابات در هیأت‌ های اجرایی و ستادهای انتخابات استان پیش می رود و همکاری خوبی بین مجموعه ها وجود دارد که جای تقدیر و تشکر دارد.
🔹حجت الاسلام یعقوبی با تأکید بر لزوم هم افزایی برای مشارکت حداکثری مردم گفت: خراسان جنوبی از لحاظ مشارکت مردم در انتخابات جزو استان های سرآمد کشور است و امیدواریم این بصیرت ، آگاهی و هوشمندی به همین شکل ادامه داشته باشد.
🔹وی بیان کرد: علیرغم اینکه شبکه نظارت بر انتخابات گسترده است اما کاملاً مردمی بوده و آموزش در عرصه مسایل انتخابات باید مورد عنایت قرار گیرد.
🔹به گفته وی؛ روز انتخابات نیروی انسانی قابل توجهی از مجموعه های مختلف مورد نیاز است و می طلبد که برنامه آموزشی مدون و دقیق در موعد مقرر در این عرصه اجرایی شود.
🔹مسئول دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان یادآور شد: همه شعب اخذ رأی باید برخط اتصال دائمی با شبکه ارتباطی کشور داشته باشند و دستگاه های احراز نباید آفلاین شوند.
🔹حجت الاسلام یعقوبی ادامه داد: فرمانداران در مجموعه های مختلف شهرستان‌ها و مسیرهای ارتباطی که شبکه مخابراتی وجود ندارد برنامه ریزی لازم را انجام دهند.
🔹وی گفت: باید همه تلاش کنند هیچ شائبه ای در حوزه انتخابات برای مردم وجود نداشته باشد که اثرمنفی در مشارکت مردم ایجاد نشود.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور