رییس شورای اسلامی شهرستان بشرویه گفت: از طریق شورای شهر بشرویه ۲۲ مکاتبه درخصوص مطالبات و درخواست‌های مردم این شهرستان برای بررسی و پیگیری، تقدیم رییس جمهوری شده است.

محمد اسماعیلی اول روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اعضای شورای شهر و شهرستان بشرویه به محض اطلاع از سفر ریاست جمهوری به استان (نوزدهم شهریور) سریعا تشکیل جلسه دادند و به قید فوریت با هماهنگی فرمانداری از مسوولان و دستگاه‌ها خواسته شد که موضوعات، مسائل و مشکلات سازمانی و دستگاه اجرایی را برای نگارش و تنظیم مکاتبات تحویل دفتر شورا دهند.

وی گفت: همچنین در حوزه شوراهای سطح شهرستان با تماس به اعضای شورا، از آنان خواسته شد مسائل و مشکلات مربوط به حوزه بخش و روستاها را منعکس کنند تا مکاتبات مربوطه تنظیم و تقدیم ریاست جمهوری شود.

رییس شورای اسلامی شهرستان بشرویه تصریح کرد: پیرو سخنان ریاست جمهوری مبنی بر اینکه با وجود همه مشکلات پیش‌رو، آینده را روشن و امیدوارکننده می‌بینم و بنای دولت در این دوره، تلاش و فعالیت برای تغییر شرایط به نفع مردم است لذا همگی با همدلی و همگرایی باید در جامعه امیدآفرینی کنیم و گام‌های موثری در راستای توسعه شهرستان، استان و کشور برداریم.

وی افزود: همزمان با سفر یک روزه رییس جمهوری و اعضای دولت سیزدهم از جمله وزیر راه و شهرسازی به خراسان جنوبی مسائل مربوط به بن‌بست جاده‌ای و تنزل درجه راه‌های شهرستان بشرویه از اصلی به فرعی مورد پیگیری قرار گرفت.

اسماعیلی نبود جاده دوبانده، تکمیل پروژه پنج کیلومتر ورودی، درخواست بهسازی راه‌های شهرستان و بهسازی زیرساخت‌ها و پروژه‌های مربوط به جاده‌های روستایی، درخواست تامین اعتبار لازم برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام از جمله بیمارستان، استخر شنا، مجتمع فرهنگی هنری و سالن مدیریت بحران را از جمله موضوعاتی دانست که در قالب مکاتبه به رییس جمهوری تحویل داده شده است.

وی خواستار ارتقا و استقلال ادارات این شهرستان برای خدمات‌رسانی بهتر به شهروندان شد و گفت: درخواست اعمال تخفیف و تعرفه گرمسیری در مصرف برق، تامین اعتبار و تجهیز زیرساخت فضاهای ورزشی و اعلام فقدان فضای استاندارد ورزشی در شهرستان، تامین اعتبار برای تکمیل خطوط انتقال آب چاه موتورها به منظور مصرف بهینه و اجرای سیستم‌های آبیاری کم‌فشار و تحت‌فشار از دیگر درخواست‌های مردم بشرویه از دولت سیزدهم است.

رییس شورای اسلامی شهرستان بشرویه ادامه داد: پروژه‌های بازسازی و بهسازی قنوات، پروژه‌های آبخیزداری، ایجاد و توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی، ایجاد صنایع مادر و انجام سرمایه‌گذاری در حوزه‌های صنعتی و معدنی، طرح‌های عمرانی، بخش کشاورزی، بازنگری در مجموعه مناطق حفاظت شده شهرستان بشرویه، تامین اعتبار زیرساخت‌های فرهنگی شامل آمفی تئاتر، دارالقرآن، سینما و سایر نیز از دیگر مطالبات شهرستان است.

وی خواستار تسریع در تعیین تکلیف وضعیت ایجاد درمانگاه تامین اجتماعی بشرویه شد و افزود: تقویت و توسعه واحدهای دانشگاهی و آموزش عالی، توجه ویژه به حوزه میراث فرهنگی و گردشگری، مسائل مربوط به تجهیزات مدیریت بحران، هلال احمر و مسائل مربوط به حوزه پروژه‌های آموزش و پرورش از دیگر مطالباتی است که در قالب مکاتبه تقدیم رییس جمهوری شده است.

اسماعیلی اظهار داشت: همه آنچه در مکاتبات و مطالبات به شرح فوق قید شده است، بدون شک جزو اولویت‌های مجموعه مدیریتی شهرستان بشرویه است و لازمه دستیابی به حصول نتیجه نیز تلاش و پیگیری بیشتر موضوعات و برقراری ارتباط بیشتر با مسوولان بالادستی و پیگیری حضوری مطالبات در سطح استان و کشور خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه دید شورای شهرستان بشرویه همه‌جانبه است و همه روستاها و بخش‌ها و دو شهر بشرویه و ارسک را در بر می‌گیرد گفت: اعضای شورای شهرستان دیدگاه فرامنطقه‌ای دارند و مسائل به صورت شهرستانی پیگیری خواهد شد.

رییس شورای اسلامی شهرستان بشرویه افزود: البته در تمامی مکاتبات سفر رییس جمهوری نیز این مهم درنظر گرفته شد و امیدواریم پس از تحولات احتمالی مدیران در سطح ملی و استانی، تمامی مکاتبات به صورت حضوری در سفرهای موضوعی و اختصاصی با همراهی مدیران و کارشناسان دستگاه‌ها پیگیری و تا حصول نتیجه رهگیری شود.

وی اظهار داشت: با توجه به همراهی و پیگیری‌های نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، امام جمعه و نماینده عالی دولت در شهرستان در سایه همدلی و اتحاد، قطعا آینده‌ای روشن در انتظار بشرویه است و از همه مسوولان، نخبگان و شهروندان انتظار داریم ما را در این امر خطیر یاری کنند.

رییس جمهوری صبح جمعه (نوزدهم شهریور) به همراه جمعی از اعضای هیات دولت در سومین سفر استانی خود و در سفری از پیش اعلام نشده از طریق شهرستان طبس وارد استان خراسان جنوبی شد و ضمن دیدار با مردم طبس در حرم امامزاده حسین بن موسی الکاظم (ع)، از معدن زغالسنگ پروده طبس هم بازدید کرد.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی ظهر جمعه در ادامه سومین سفر استانی خود با استقبال نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، استاندار و جمعی از مسوولان وارد مرکز استان شد و با حضور در گلزار شهدای بیرجند به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد.

وی عصر همان روز به صورت سرزده از محله کاظمیه شهر بیرجند بازدید کرد و سپس در نشست با نمایندگان اقشار مردم، ایثارگران، نخبگان و علمای استان خراسان جنوبی که در محل فرهنگسرای شهر بیرجند برگزار شد، حضور یافت.

وزیران کشور، راه و شهرسازی و صنعت، معدن و تجارت، رییس سازمان برنامه و بودجه، رییس دفتر رئیس جمهوری و معاون اجرایی رئیس جمهوری، آیت الله رئیسی را در سفر به خراسان جنوبی همراهی کردند و حضور در نشست شورای اداری استان آخرین برنامه این سفر یک روزه بود.

رییس جمهوری هفته‌های گذشته نیز در سفرهای سرزده، پنجم شهریور به استان‌ خوزستان و یازدهم شهریور به استان سیستان و بلوچستان سفر کرد و نوزدهم شهریور ماه جاری سومین سفر استانی را به خراسان جنوبی اختصاص داد.

استان خراسان جنوبی به مرکزیت بیرجند ۱۱ شهرستان دارد و بشرویه در ۳۰۰ کیلومتری مرکز استان است.