مدیرکل راه و شهرسازی خراسان‌جنوبی گفت: احداث باند دوم در ۷۰ کیلومتر از محورهای نهبندان در حال اجرا است.

وحید داعی، امروز چهارشنبه ۲۴ اردیبهشت به رسانه‌های گروهی اظهار کرد: در ۱۸ فروردین سال جاری در اولین سفر کاری به شهرستان نهبندان، مطرح شد که به زودی مناقصه اجرای ۲۴ کیلومتر از باند دوم محور نهبندان – زابل و همچنین ۳۰ کیلومتر دیگر از باقیمانده محور نهبندان – سربیشه برگزار خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه از همان زمان تحقق این وعده پیگیری شد، افزود: امروز در ۲۴ اردیبهشت ۹۹ و به فاصله زمانی تنها حدود یک ماه این وعده با حمایت‌های استاندار خراسان‌جنوبی و مساعدت وزیر راه و شهرسازی این قول به مردم نهبندان محقق شد.

داعی افزود: آگهی فراخوان مناقصه عمومی این دو محور منتشر شده که در زمان تعیین شده کمیسیون مناقصه برگزار، پیمانکاران مشخص و عملیات اجرایی آغاز خواهد شد.

وی یادآور شد: در حال حاضر نیز به جز این پروژه‌ها، نزدیک به ۷۰ کیلومتر از محورهای شهرستان در حال احداث باند دوم است که این میزان عملیات راه سازی در شهرستان نهبندان بی‌سابقه است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: در مجموع در سال ۹۷ منابع ملی تخصیص‌یافته در حوزه راه‌های استان ۶۰۰ میلیارد ریال بود، اما در سال ۹۸ این رقم به ۲,۲۲۰ میلیارد ریال افزایش یافت.