#در_خانه_میمانیم

#شکست_کرونا_مردم_همدلی

#کرونا_را_شکست_میدهیم

#رعایت_بهداشت_فردی

 

۳۷۵ بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های خراسان جنوبی بستری هستند و این استان به گفته سخنگوی وزارت بهداشت جزو استان‌های دارای بیشترین میزان ابتلا و فوت ناشی از کرونا است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند روز یکشنبه درباره آخرین وضعیت آماری مبتلایان به کرونا بستری در بیمارستان‌های استان خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر ۳۷۵ بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری و از این تعداد ۲۳۹ نفر مبتلای قطعی به کرونا هستند.

کامبیز مهدی‌زاده افزود: ۵۱ بیمار کرونایی در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های استان خراسان جنوبی بستری هستند و ۲۲ بیمار بستری در وضعیت بدحال قرار دارند.

وی اظهار داشت: طی ۲۴ ساعت گذشته، ۱۲۲ آزمایش جدید کرونا در استان انجام شده که از این تعداد نمونه ۶۸ بیمار مثبت جدید شناسایی شده و شامل ۳۹ بیمار بستری در بیمارستان و ۲۹ مورد نمونه‌گیری سرپایی بوده است.

رییس مرکز بهداشت استان خراسان جنوبی گفت: موارد مثبت شناسایی شده در شهرستان بیرجند ۱۶ نفر، شهرستان طبس، ۱۹ نفر، شهرستان نهبندان ۱۱ نفر، شهرستان قاینات ۱۰ نفر، شهرستان درمیان هشت نفر، شهرستان سرایان ۲ نفر و شهرستان‌های سربیشه و خوسف هر کدام یک بیمار بوده است.

وی بیان کرد: متاسفانه در ۲۴ ساعت گذشته ۶ مورد فوتی جدید داشتیم و مجموع فوت شدگان بر اثر کرونا در خراسان جنوبی به ۵۴۲ نفر رسید.

بیشترین میزان ابتلا به کرونا در ایلام، سمنان، یزد و خراسان جنوبی

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز (یکشنبه) گفت: میانگین بروز هفتگی ابتلا به کووید۱۹ در کشور در هفته گذشته ۲۴ در ۱۰۰ هزار نفر بود و بیشترین میزان ابتلا در استان‌های ایلام، سمنان، یزد و خراسان جنوبی گزارش شد که به میزان زیادی در این شهرها از میانگین کشور بیشتر بود.

سیما سادات لاری افزود: همچنین میانگین موارد مرگ و میر ناشی از کرونا در هفته گذشته در کشور ۴۴.۵ به ازای هر یک میلیون نفر بود و بیشترین میزان مرگ در استان‌های یزد، خراسان جنوبی، ایلام، آذربایجان غربی و سمنان گزارش شد.

وی گفت: پیروزی بر کرونا فقط در صورت همبستگی بین حاکمیت و شهروندان به دست می‌آید و نیازمند تقویت عزم ملی است.

معاون وزیر بهداشت اظهار داشت: با شروع محدودیت‌های جدید از همه متولیان و دستگاه‌های اجرایی انتظار داریم جدی‌تر از گذشته برای اجرای این مقررات همکاری کنند و تمام توان و همت خود را برای صیانت از سلامت مردم به کار بگیرند و بیش از گذشته در کنار نیروهای نظام سلامت باشند، کادر بهداشتی و درمانی نیز با وجود خستگی همچنان در کنار مردم خواهند بود.

پس از گذر خیز بیماری در تیر ماه امسال، از ابتدای مهر ماه نمودار موارد ابتلا و بستری به کرونا در استان خراسان جنوبی روند صعودی گرفته و این روند افزایشی در حال امتداد است.

تعداد مبتلایان و فوتی‌های کرونا در خراسان جنوبی از مهر ماه امسال تاکنون در خیز سوم بیماری همچنان صعودی است و هفت شهرستان این استان در وضعیت قرمز (خیلی پرخطر) قرار دارند.

همچنین چهار شهرستان خراسان جنوبی در وضعیت نارنجی (پرخطر) هستند و هیچ یک از ۱۱ شهرستان این استان در وضعیت زرد (متوسط خطر) نیستند.

اجرای طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت‌ها متناسب با وضعیت و روند بیماری در شهرهای کشور مصوب ستاد ملی مقابله با کرونا از روز شنبه اول آذر ماه آغاز شد و همزمان طرح محله محور مبارزه با کرونا با همکاری بسیج در سراسر کشور اجرا می‌شود.

ویروس کرونا عامل بیماری کووید۱۹ از اواخر سال ۲۰۱۹ در شهر ووهان چین مشاهده و در مدت کوتاهی در همه جهان منتشر شد به طوری که سازمان بهداشت جهانی در اسفند ۹۸ (فوریه ۲۰۲۰) بروز پاندمی (همه گیری جهانی) این بیماری را تایید کرد.