رئیس اداره منابع طبیعی خوسف گفت: طرح‌های بیابانزدایی از منابع صندوق توسعه ملی در دو کانون بحران فرسایش بادی شهرستان خوسف اجرایی می‌شود.

مهدی کرباسچی، امروز یکشنبه ۱۵ دی، در جمع خبرنگاران با اشاره به وجود سه کانون فرسایش بادی در این شهرستان اظهار کرد: امسال اعتبارات ویژه‌ای از صندوق توسعه ملی برای کاهش مشکلات در کانون‌های فرسایش بادی به این شهرستان اختصاص یافت.

وی افزود: سه کانون بحران فرسایش بادی در منطقه خور، سرچاه عماری و گارجگان شرایط بسیار ویژه ای دارد که طرح‌های بیابانزدایی مهمی برای رفع مشکلات در این مناطق مصوب شده است.

به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: براساس اعتبارات صندوق توسعه ملی عملیات نهالکاری در سطح ۲۰۰ هکتار از عرصه‌های کانون بحران فرسایش بادی خور در حال انجام است.

کرباسچی اعتبار این پروژه را ۵ میلیارد ریال عنوان کرد و اظهار کرد: در این کانون بحرانی نیز امسال عملیات نهالکاری در ۱۵۰ هکتار را آغاز کردیم.

وی اعتبار صندوق توسعه ملی برای منطقه سرچاه عماری را ۴ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال اعلام کرد که نسبت به سال‌های گذشته رشد قابل توجهی داشته است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری خوسف احداث هلالی آبگیر و بذرپاشی در این دو کانون را علاوه بر نهالکاری‌هایی که در حال انجام است بسیار ارزشمند توصیف کرد.

کرباسچی گفت: اجرای این عملیات‌ها در ۵۰۰ هکتار از عرصه‌های بحرانی خور و سرچاه عماری با اعتبار یک میلیارد و ۷۵۰ میلیون ریال در حال انجام است.

وی یادآور شد: در کل اعتبارات این شهرستان در حوزه بیابانزدایی نسبت به سال قبل ۵۰ درصد رشد داشته است.