?نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه اجرای عدالت می‌تواند مردم را اقناع کند، گفت: امروز دنیا آماده است اگر شما الگو نشان دهید تا آخرین نقاط مرزی جهان خودش را نشان می‌دهد.
؛ آیت الله سید علیرضا عبادی با بیان این مطلب در جلسه شورای راهبردی بنیاد غدیر استان اظهار کرد: آنچه که به عنوان هدف غایی بر همه این مقدمات ارجحیت دارد بازگشایی راه تمدن صحیح انسان است.
?نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه مشکلات بشر، خانواده، بین الملل، مدیریت‌ها، بازار و … از عدم اجرای عدالت است، افزود: امام علی(ع) یک شخص نیست بلکه جریان بعثت همه انبیاء در حضرت علی(ع) خلاصه می‌ شود.
آیت الله عبادی به آیه «لَقَد أَرسَلنا رُسُلَنا بِالبَیِّناتِ وَأَنزَلنا مَعَهُمُ الکِتابَ وَالمیزانَ لِیَقومَ النّاسُ بِالقِسطِ؛ ما رسولان خود را با دلایل روشن فرستادیم، و با آنها کتاب (آسمانی) و میزان (شناسایی حقّ از باطل و قوانین عادلانه) نازل کردیم تا مردم قیام به عدالت کنند»، ادامه داد: سرکشی، ظلم و اعراض از تحمل عدالت به ضرر خود بشر است.
?امام جمعه بیرجند با بیان اینکه همه انبیاء برای اجرای عدالت آمدند و آنها در حضرت علی(ع) خلاصه می‌شود. معضل بشر آخرالزمانی که گرفتار همه فتنه‌های می‌شود این است که «ملئت ظلما و جورا» و درمانش « یَمْلأُ الأرضَ قِسطاً وَ عَدلاً» است بنابراین این همه مراسم و جشن و دعوتی‌ها برای این است که امروز بشر سرگردان به بن‌بست رسیده است و زمان آن رسیده که بشر دعوت شود و به عدل بازگردد.
?وی با اشاره به اینکه عدل به معنای هر چیزی در جایگاه خود قرار گرفتن است، تصریح کرد: بنابراین انسان باید در جایگاه انسانی قرار بگیرد در حالی که فرهنگ لیبرال غرب از انسان گرگ برای انسان می‌سازد.
?نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه امروز فرهنگ آلوده غرب همه دنیا را آلوده کرده و من و شما هم که شعارش را می‌دهیم آلوده به گریز از مرکز انسانی هستیم دلیلش همین مشکلات دروغگویی، کم‌فروشی، سوء مدیریت، بی‌تفاوتی و … است، ادامه داد: حضرت علی(ع) یک شخص نیست بلکه بعثت همه انبیاء در حضرت خلاصه می‌شود و این در حالی است که بحث مسلمانان مطرح نیست و حضرت علی(ع) به عنوان این سمبل در زبان غیرمسلمان نیز همین را می‌گوید و آقای جرج جرداق مسیحی کتاب «الامام علی صوت العداله الانسانیه»را می‌نویسد و می‌داند سمبل عدالت بین المللی حضرت علی بن ابیطالب(ع) است.
?آیت الله عبادی با تأکید بر اینکه مکتب اهل بیت(ع) بر عدل است، افزود: از آنچه که عدل در صف اعتقادات، خدا هستی را براساس عدل آفریده و فلسفه معاد بر عدل است و کسی هم که مسلمان نیست با همین حرف را می‌گوید این در حالی است که کاران بشری هم دیگر خسته شده، ملاحظه می‌کنید ستمگران در طول تاریخ و بیش از همه در زمان معاصر این بشر را دست به دست می‌کنند؛ چه بلایی به‌سر بشر درآوردند که در هیچ جای کره زمین امنیت ندارد.
?امام جمعه بیرجند با اشاره به اینکه ستمگران غربی اسم وحشی‌گری را تمدن گذاشتند، تصریح کرد: اینکه در حرص با ده‌ها توجیه کاذب می‌خواهد درآمدی کسب کنید این درست نیست چون وقتی عدل شود کره زمین که سرشاز از نعمت است و کفایت می‌کند اما بی‌عدالتی‌ها همه چیز را خراب می‌کند و فقیر گرسنه می‌ماند.
?وی با بیان اینکه کسی که دچار بیماری حرص است اگر کسی در مقابلش از گرسنگی بمیرد برای او فرق نمی‌کند چون جایگاه ابلیس و درنده را گرفته، گفت: دنیا از ظلم به ستوه درآمده و هم جایگاه عدل را می‌داند. اینکه در همه دنیا با هر کیش و مذهبی که دارد موقع اربعین سر از کربلا در می‌آورد این است که افکار عمومی دنیا توجه دارد که حضرت علی(ع) سمبل بعث همه انبیاء است و امام حسین(ع) شهید این راه حق است و آدرس مهدی(عج) را از امام حسین(ع) می‌گیرند.
?نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه امروز همه چیز همراه است اما شرط اول این است که ما همراه باشیم، عنوان کرد: این جلسات و جشن‌ ها خوب است و باید هم باشد اما همه مقدمه است و آنچه که می‌تواند بشر را قانع کند عدالت است.
?آیت الله عبادی با تأکید بر اینکه اصل مکتب اهل بیت(ع) است که اقناع می‌کند اما به هر حال اندیشمندان باید طرح انتخاب کنند و این پیام‌ها را به گوش مردم و جوانان برسانند، افزود: مردم باید آثار عدالت را از مسئولانی که ادعا دارند ببینند.

?وی با بیان اینکه آنچه که می‌تواند نفس را قانع کند اجرای عدالت است، گفت: امروز شما فرصتی دارید که دنیا در حال تحول است و آثارش روز به روز ظاهر می‌شود اما این شما عزیزان هستید که می‌توانید روی طرح های علمی حساب شده کار کنید و بعد اینها را به اجرا دربیاورید.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ادامه داد: امروز دنیا آماده است اگر شما الگو نشان دهید تا آخرین نقاط مرزی جهان خودش را نشان می‌دهد. کوتاهی نکنید این فرصتی است که به عمرها برکت می‌دهد و بالاترین کار خیر برای نجات نوع بشر است.
?آیت الله عبادی با اشاره به اعتراض جلیقه زردهای کشور فرانسه به سیستم سرمایه‌داری و طلب عدالت، گفت: دولت‌ های غربی هم نوکر سرمایه‌دارانی است که ۹۹ درصد ثروت‌ها در دست آنان است.
?وی با اشاره صدور انقلاب اسلامی به سراسر جهان، تصریح کرد: مَرد روز می‌ خواهد که حساب شده، دانش بنیان و با طرح صحیح و تبلیغات درست افکار بشریت سرگردان را هدایت کند.
?امام جمعه بیرجند به اقدامات دولت سیزدهم و ضرورت اطلاع‌رسانی آن به مردم اشاره کرد و گفت: کارهای اساسی که در این کمتر از دو سال اخیر انجام شده بسیار فوق‌العاده است اما دشمن در تبلیغات هنرمند است و به صورت پارازیت مسائل حاشیه‌ای را به میدان می‌آورند و افکار عمومی را از مسائل اصلی باز‌می دارند.
?آیت الله عبادی خاطرنشان کرد: امید و ایمان در همین‌ اطلاع رسانی کارهای اساسی و دستاوردهای نظام اسلامی و دولت مردمی سیزدهم است.

نوشته و خبر نگار : مهدیه حسن پور دبیر سرویس فرهنگی و هنری و ا.حسن پور