رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان جنوبی با تاکید بر افزایش روشنایی معابر شهری خراسان جنوبی گفت: افزایش روشنایی معابر شهری نقش مهمی در کاهش تصادفات دارد.

سرهنگ علیرضا عباسی در بیستمین همایش سالانه ایمنی شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی اظهار داشت: در سال گذشته در حوزه درون شهری  ۴۷ متوفی در سطح استان داشته‌ایم.

وی با بیان اینکه از این تعداد ۲۳ نفر در حوادث مرکز استان فوت شده افزود: ۱۰ نفر از این ۲۳ متوفی در حوادث ۳ بلوار پیامبر اعظم، بلوار پاسداران و شهدای عبادی فوت شدند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان جنوبی بیشترین علت حوادث فوتی را سرعت غیرمجاز عنوان و بیان کرد: در این راستا بحث نصب دوربین‌های کنترل سرعت در سطح شهر بسیار ضروری است.

توقیف ۱۵ خودرو با  صدای ناهنجار و چراغ‌های رنگی

عباسی با اشاره به توقیف خودروهای متخلف در بحث آلودگی صوتی تصریح کرد: در ۳ شب گذشته ۱۵ خودرویی که تولید صدای ناهنجار داشته و یا چراغ‌های رنگی استفاده کردند توقیف شده و تا رفع نقص در پارکینگ خواهند بود.

وی به سن مجروحان در تصادفات اشاره و خاطرنشان کرد: حدود ۴۰ درصد از مجروحین در تصادفات سنی بین ۳۵ تا ۴۰ سال دارند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان جنوبی به تصادفات یک هفته گذشته اشاره و یادآور شد: طی یک هفته اخیر در حوادث بلوار پیامبر اعظم شهرستان بیرجند ۲ نفر متوفی و یک نفر قطع نخاع شدند.

عباسی از شرکت توزیع نیروی برق خواست میزان روشنایی در معابر و خیابان‌های اصلی شهر را افزایش دهد، چراکه پوشیدن لباس‌های رنگ تیره عابرین پیاده در نور کم دید راننده را کاهش داده و زمینه ساز برخی حوادث تلخ می‌شود.

وی افزود: با افزایش روشنایی در سطح معابر شهری کاهش تصادف با عابرین پیاده را شاهد خواهیم بود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان جنوبی رعایت سرعت مطمئنه را از علل اصلی کاهش تصادفات و خسارات ناشی از آن دانست و گفت: عامل انسانی نقش مهمی در کاهش تصادفات دارد.

شهر بیرجند جزو شهرهای بحرانی در تصادفات شناخته شد

خسروی، رئیس اداره آموزش پلیس راهور خراسان جنوبی نیز در این همایش اظهار داشت: سال گذشته خراسان جنوبی و شهر بیرجند جزو شهرهای بحرانی در تصادفات شناخته شده است.

وی به ضعف آموزش اشاره کرد و یادآور شد: یکی از مواردی که در ضعف آموزش وجود دارد این است که ما در بسیاری از موارد نتوانستیم اهمیت موضوع را به مخاطب خود انتقال دهیم.

رئیس اداره آموزش پلیس راهور خراسان جنوبی نیز علت بروز ۷۰ درصد تصادفات را بی احتیاطی راننده عنوان و خاطرنشان کرد: باید آموزش رانندگان و فرهنگ سازی لازم صورت گیرد.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور