۲ هزار و ۵۳۴ متقاضی مسکن محرومان در استان خراسان جنوبی تاکنون به بانک‌های عامل معرفی و از این تعداد یک‌ هزار و ۴۰۰ پرونده عقد قرارداد شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی  تاکنون پنج هزار و ۴۱۱ متقاضی برای مسکن محرومان در ۵۶۵ روستای استان شناسایی شده اند که امیدواریم عملیات اجرایی این واحدها تا دهه فجر ۹۸ به بهره برداری برسد.

علی اصغر آسمانی مقدم گفت: مسکن محرومان یکی از مصوبات سفر معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه به خراسان جنوبی در اسفند پارسال است که ۱۰ هزار واحد مسکونی با تسهیلات ۴۰ میلیون تومانی قرض الحسنه و با بازپرداخت ۱۵ ساله برای محرومان استان ساخته خواهد شد.

وی بیان کرد: متقاضیان این مساکن ۱۵ میلیون تا ۲۵ میلیون تومان تسهیلات بلاعوض برخوردار خواهند شد و متقاضیان شناسایی شده پس از تشکیل پرونده و عقد قرارداد بانکی عملیات ساخت را آغاز می‌کنند.

مدیرکل بنیاد مسکن خراسان جنوبی افزود: هر متقاضی که عملیات را زودتر آغاز و تمام کند در صورت تامین اعتبار بلاعوض ۱۵ میلیون تومانی به ۲۵ میلیون تومان افزایش خواهد یافت.

وی اظهار داشت: از ۱۰ هزار واحد مصوب برای استان پنج هزار واحد مربوط به مددجویان کمیته امداد است و در ارتباط با پنج هزار واحد تحت مدیریت بنیاد مسکن تاکنون چهار هزار و ۵۲۳ پرونده تشکیل شده که ۲ هزار و ۵۳۴ متقاضی به بانک‌ها معرفی شده‌اند.

آسمانی مقدم گفت: از پرونده‌های تشکیل شده تاکنون یک هزار و ۴۰۰ پرونده منجر به عقد قرارداد با بانک‌های عامل شده و ۵۵۹ پی کنی ساختمانی صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه در این مدت ۲۸۰ متقاضی موفق به اجرای فوندانسیون شده اند افزود: ۱۰۷ دیوار چینی و اسکلت و ۸۸ سقف تاکنون اجرا شده است.

بنابر اعلام مدیرکل بنیاد مسکن این آمار روز پنجشنبه ۲۷ تیر ۹۸ از سراسر استان جمع آوری شده است.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله