#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: کاهش تلفات جاده‌ای ایام نوروز در کشور و استان از این حیث خبر خوشی است اما فرهنگسازی عمل به قوانین راهنمایی و رانندگی، طرح جامع می‌خواهد.

حجت‌الاسلام و المسلمین سید “علیرضا عبادی” روز چهارشنبه در دیدار سردار “ناصر فرشید” فرمانده و جمعی از کارکنان انتظامی خراسان جنوبی افزود: نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران پلیس مقتدر و امین است که مسوولیت‌های مختلفی را به دوش می‌کشد و هریک در جای خود ارزش حیاتی دارد که از جمله آنها حفظ جان و مال تا حفظ فرهنگ مردم است.

وی گفت: حوادثی که در جاده‌ها پیش می‌آید بخشی مربوط به پلیس است و علاوه بر اهمیت استاندارد بودن خودرو و جاده، بیش از همه رانندگان هستند که براساس گزارش‌ها بیشترین مشکل مربوط به این بخش است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار داشت: نیروهای پلیس و دیگر دستگاه‌های خدمت‌رسان در زمستان، ایام نوروز و تعطیل به دور از خانه و خانواده مشغول خدمات‌رسانی در سطح جاده‌ها هستند که جان مردم حفظ شود و اگر به همین اندازه مردم هم به فکر خودشان باشند و قانون را رعایت کنند مشکلات بسیار کمتری خواهیم داشت.

وی افزود: قانون و مقررات در نوع امور برای منافع مردم است و مردم خودشان هم باید در هر امری قانونمند باشند لذا اگر قوانین و مقررات که بیش از همه در حوزه راهنمایی و رانندگی محسوس است رعایت شود، تصادفات به کمترین و حتی صفر می‌رسد.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی گفت: عقل نیز حکم می‌کند که انسان خطر احتمالی را دفع کند چه بسا که سهل‌انگاری افراد درباره خود و خانواده حکم قتل شبه عمد دارد و غیر از آسیب جانی و مالی باید پاسخگو باشد زیرا انسان حتی حق خودآزاری‌ ندارد چون این بدن را خدا داده و انسان نمی‌تواند تصرف نامعقول در بدن داشته باشد.

وی بیان کرد: طرحی جامع می‌خواهد در جهت فرهنگسازی و توجه به رهنمودها از جمله پرهیز از رانندگی در خواب‌آلودگی، استفاده از تلفن همراه و توجه نکردن به جلو که از خانواده شروع شود تا آموزشگاه‌ها، افرادی که مسئولیت مستقیم دارند و متصدیان امور فرهنگی تا جلوی این ضایعات گرفته شود.

امام جمعه بیرجند با اشاره به اینکه در نوروز همه افراد به سفر و سالم ماندن علاقه دارند افزود: بیش از ۷۰۰ نفر فوتی در ایام نوروز قابل تامل است که اغلب آنان جوان هستند و خانواده‌ها دچار عذاب و مشکلات دیگر می‌شوند که کاهش این موارد طرح تاثیرگذار می‌خواهد و از شرایط عرفی و عادی خارج شوید.

وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر افزایش کیفیت خودروهای داخلی گفت: خوب نیست در زمانی که همه مسوولان تلاش دارند برای هر ایرانی شغل ایجاد شود و صادرات باشد تا واردات، کیفیت خودروها قابل رقابت نباشد و مجبور شویم برای واردات خودرو اقدام کنیم.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی اظهار داشت: این موارد به خاطر سهل‌انگاری در صنایع خودرو یا صنایع دیگر بوده و مشکلاتی است که ریشه فرهنگی دارد و برخی سوء‌استفاده‌های مالی که رایج شده است.

وی با قدردانی از تلاش نیروهای انتظامی ادامه داد: بسیاری از کارهایی که انجام می‌دهید جزو فرایض است و از مصادیق امر به معروف و نهی از منکر محسوب می‌شود.