مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری خراسان جنوبی گفت: ۱۳۲ پروژه به مناسبت روز روستا و عشایر در این استان با اعتبار سه هزار و ۷۵۹ میلیارد ریال آماده افتتاح است.

حسین هاشمی افزود: این پروژه‌ها در زمینه طرح‌ هادی، برق، گاز، ارتباطات، آموزشی، فرهنگی، ورزشی، آبخیزداری، قنوات، اقتصادی و اشتغالزایی اجرا شده است.

وی گفت: ۷۱۵ پروژه نیز با اعتبار بیش از ۱۵ هزار و ۵۷۰ میلیارد ریال در روستاهای استان همزمان با هفته دولت امسال افتتاح شد که از این تعداد، ۳۰۵ پروژه با اعتبار بیش از ۸۵۰ میلیارد ریال توسط دهیاری‌ها اجرا شده است.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری خراسان جنوبی عنوان کرد: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون هزار و ۵۸۰ میلیارد ریال از محل منابع مختلف اعتباری به حساب دهیاری‌های استان واریز شده‌ است.

وی با اشاره به تشکیل ستاد استانی روز روستا و عشایر (۱۵ مهر) از هماهنگی برای برپایی ۴۲ غرفه استان در پنجمین نمایشگاه توانمندی‌های روستاییان و عشایر (۱۲- ۱۸ مهر) در محل مصلی امام خمینی (ره) تهران در رسته‌های صنایع دستی، کشاورزی، خدمات و صنعت و معدن خبر داد.

هاشمی گفت: همچنین کمیته استانی وام دهیاری‌ها تشکیل و ۳۱ درخواست تسهیلات خرید ماشین آلات عمرانی و خدماتی، طرح‌های درآمدزای دهیاری‌ها و شرکت‌های تعاونی دهیاری‌ها برای طرح در کمیته ملی وام دهیاری‌ها به مبلغ کل ۷۲۰ میلیارد ریال تصویب شد.

وی افزود: تشکیل قرارگاه محرومیت‌زدایی و توسعه همه جانبه روستا و پیگیری مصوبات و برنامه‌های قرارگاه، پیگیری اجرای طرح تکام و انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) به منظور اجرای پروژه‌های عمرانی، زیربنایی و اشتغالزا در مناطق روستایی از مهمترین اقدامات ۲ سال اخیر است.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری خراسان جنوبی از انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با شرکت اسکان ایران و بنیاد مسکن با اعتبار بالغ بر ۱۰۰ میلیارد ریال در ۷۸ روستای استان به منظور کمک به دهیاری‌های استان برای زیرسازی و جدول گذاری معابر روستایی و پیگیری تمدید تفاهم‌نامه مذکور برای سال جاری خبر داد.

وی گفت: دوره‌های آموزشی ویژه دهیاران، کارکنان دهیاری‌ها و شوراهای اسلامی روستاها نیز به تعداد ۹ دوره و ۷۳ هزار و ۸۶۴ نفر ساعت برگزار شده‌ است.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور