هنرستان زنده یاد «هدایت‌ الله موسوی» در نخستین روز دهه فجر با حضور استاندار خراسان جنوبی و جمعی از مسوولان در بیرجند به بهره‌برداری رسید.

این مدرسه با زیربنای ۲ هزار و ۹۵۰ مترمربع و اعتبار بیش از پنج میلیارد تومان با مشارکت اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان و جامعه یاوری فرهنگی در محله الهیه بیرجند ساخته شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی در این آیین گفت: مدارس غیراستاندارد و کانکسی استان به زودی با پیگیری استاندار و مشارکت ستاد اجرایی فرمان امام (ره) حذف خواهد شد.

محمدعلی واقعی ضمن قدردانی از پیگیری‌های استاندار برای توسعه فضای آموزشی استان و جذب اعتبارات ملی اظهار داشت: خیرین همیشه کمک حال آموزش و پرورش بوده‌ و منشا خیر فراوان برای استان بوده‌اند.

عضو هیات مدیره جامعه یاوری فرهنگی کشور گفت: امروز ۳۷ سال از عمر جامعه یاوری می‌گذرد و تاکنون یکهزار مدرسه در ۲۳ استان کشور احداث کرده است.

علی راد افزود: نخستین مدرسه جامعه یاوری در خراسان جنوبی سال ۶۲ در روستای پرویزآباد قاین احداث شد.

وی بیان کرد: جامعه یاوری سال‌ها پیش مدرسه‌ای در شهر قاین افتتاح کرد اما بدون اجازه بانی به آموزش عالی واگذار شد و این موضوع سبب کدورت بانی شد.

عضو هیات مدیره جامعه یاوری فرهنگی گفت: انتظار داریم این مدرسه به آموزش و پرورش بازگردد تا این بانی مجدد برای پروژه‌های آموزش و پرورش استان مشارکت کند.

وی همچنین خواستار واگذری اراضی حاشیه هنرستان کار و دانش هدایت الله موسوی برای احداث خوابگاه توسط جامعه یاوری شد که استاندار خراسان جنوبی با این درخواست نیز موافقت کرد.

فرماندار بیرجند هم گفت: این پروژه سال‌ها به دلیل کمبود اعتبار نیمه تمام مانده بود که با مشارکت جامعه یاوری فرهنگی امسال تکمیل و امروز به بهره‌برداری رسید.

علی ناصری افزود: با همت استاندارد در یک سال گذشته احداث پروژه‌های مدرسه‌سازی در مرکز استان شتاب گرفته است.

وی بیان کرد: تلاش داریم در مناطق کمتر برخوردار بیرجند به ویژه شمال شهر فضای آموزشی را ارتقا دهیم.

فرماندار بیرجند اظهار داشت: در صورت تامین زمین، جامعه یاوری برای احداث خوابگاه هنرستانی که امروز افتتاح شد نیز قول مساعد داد که سعی داریم زمینه‌های لازم برای این منظور را تامین کنیم.

وی با اشار به افزایش ۲۵۰ درصدی پروژه‌های دهه فجر شهرستان بیرجند گفت: امسال ۱۳۰ میلیارد تومان برای افتتاح و کلنگ زنی پروژه‌های دهه فجر هزینه شده است که توسط دستگاه‌های اجرایی در این ایام به بهره‌برداری خواهد رسید.

همچنین در نخستین روز دهه فجر با حضور استاندار خراسان جنوبی و خانواده شهید پاسدار مرتضی بصیری پور اولین شهید مدافع حرم خراسان جنوبی ساخت مدرسه ۱۲ کلاسه شهید بصیری پور در بیرجند آغاز شد.