رییس مجمع نمایندگان خراسان جنوبی در مجلس شورای اسلامی گفت: تحقق عدالت آموزشی در مدارس استان نیازمند توسعه زیرساخت‌ها در دو حوزه سخت‌افزاری و نرم‌افزاری است که بخشی از آن برعهده آموزش و پرورش و بخش دیگری برعهده اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان است.

حسین خسروی اسفزار روز دوشنبه در نشست بررسی مسائل آموزش و پرورش در آستانه آغاز سال تحصیلی که در اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی برگزار شد، اقدامات انجام شده در حوزه آموزش مجازی و تولید محتوای الکترونیک در آموزش و پرورش استان را لازم و مطلوب برشمرد.

وی افزود: آموزش و پرورش استان به عنوان دستگاه مهم توسعه، نقشی ارزنده در پیشبرد اهداف مندرج در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی دارد.

وی بر رعایت منویات مقام معظم رهبری در حوزه تعلیم و تربیت اسلامی ایرانی فرزندان این خطه به ویژه تحقق اهداف سند تحول بنیادین تاکید کرد و گفت: باید دانش‌آموزانی ولایت‌مدار، ولایت‌پذیر و توانمند در عرصه‌های مختلف قرآنی، اعتقادی، علمی، هنری، فرهنگی و اجتماعی تربیت کنیم.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی، پراکندگی بالای جمعیت را یکی از مشکلات آموزش و پرورش در خراسان جنوبی دانست و افزود: دو قشر معلم و دانش‌آموز شاخصه‌های مهم و اصلی‌ترین معیار مورد نظر در بیانیه گام دوم انقلاب هستند.

وی بیان کرد: آموزش و پرورش تولیدکننده نیروی انسانی مومن، متعهد، ولایت‌محور و مسئولیت‌پذیر در راستای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب و تربیت‌کننده انسان‌هایی در تراز انقلاب بر مبنای سند تحول بنیادین است.