#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

عملیات اجرایی آبرسانی به ۴۹ روستای خراسان جنوبی با عنوان “طرح سراسری بسیج آبرسانی” روز دوشنبه در این استان آغاز شد.

 آیین آغاز عملیات اجرایی این طرح با حضور مشاور فرمانده کل سپاه و دبیر قرارگاه مرکزی جهاد سازندگی و محرومیت‌زدایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی، نماینده مردم قاینات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسوولان همزمان با سراسر کشور در روستای شیخ علی شهرستان قاینات برگزار شد.

این طرح در خراسان جنوبی با اعتبار بیش از ۲۵۶ میلیارد تومان از محل تامین اقدام طرح ملی محرومیت‌زدایی قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) اجرا می‌شود و قرار است تا پایان سال ۱۴۰۱ به اتمام برسد.

مسوول بسیج سازندگی خراسان جنوبی در این آیین گفت: طرح بسیج آبرسانی در قالب احداث ۲۶ مجتمع آبرسانی اجرا می‌شود و جمعیت ساکن در ۴۹ روستای استان از آب شرب سالم و بهداشتی برخوردار خواهند شد.

مهدی هنری افزود: عملیات اجرایی آبرسانی به این تعداد روستا با مشارکت شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی و قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) تا پایان سال آینده به اتمام خواهد رسید.

وی گفت: در فاز نخست هفت طرح آبرسانی اجرایی می‌شود و اجرای طرح‌ها در شهرستان‌های مرزی را قرارگاه عملیاتی شهید ناصری نیروی زمینی سپاه و در سایر شهرستان‌ها بسیج سازندگی برعهده دارد.

مسوول بسیج سازندگی سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی با بیان اینکه از مجموع ۲۶ مجتمع آبرسانی ۱۰ مورد در مناطق مرزی و ۱۶ مجتمع در سایر شهرستان‌هاست افزود: برای تکمیل این طرح‌ها از ظرفیت گروه‌های جهادی استفاده خواهیم کرد و در هزینه‌کرد منابع هم ۴۰ درصد صرفه‌جویی خواهیم داشت.

وی گفت: از مسوولان استان درخواست داریم هماهنگی‌های لازم را انجام دهند تا در روند اجرای طرح‌ها دچار بروکراسی اداری نشویم و در بازه زمانی مشخص اجرایی شوند.

رییس جمهور در هفتمین روز دهه فجر با حضور در محل وزارت نیرو و از طریق ارتباط ویدئوکنفرانس با سراسر کشور طرح‌های آبرسانی به ۴۸۰ روستا و برق‌رسانی به ۲۱۱ روستا را به‌طور رسمی افتتاح و دستور آغاز عملیات اجرایی طرح جهاد آبرسانی به ۱۰ هزار روستا در کشور را صادر کرد که در این مرحله ۴۹ روستا مربوط به خراسان جنوبی است.