#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی از کسب دو مقام در بیست و یکمین جشنواره سراسری پسا مهر فسا توسط هنرمندان نمایش “جام حذفی” خبر داد.

، سید علی زمزم با بیان این خبر ، عنوان کرد: بیست و یکمین جشنواره سراسری پسا مهر فسا بعد از چهار روز رقابت با انتخاب آثار برتر، جمعه ۲۰ اسفندماه ۱۴۰۰به پایان رسید.

وی با بیان این که بیش از ۸۵ اثر از ۲۱ استان کشور به دبیرخانه مرکزی این جشنواره ارسال شد، ادامه داد: پس از بازبینی هیئت داروران ۱۱ اثر از ۹ استان به مرحله نهایی راه پیدا کردند که نمایش “جام حذفی” از خراسان جنوبی نیز در بین این آثار قرار گرفت.

به گفته وی، طبق نظر هیئت داوران جشنواره متشکل از نادر برهانی مرند، حمید لک و امیر رضا دلاوری، دو نفر از هنرمندان نمایش “جام حذفی” از خراسان جنوبی، موفق به کسب مقام در جشنواره سراسری پسا مهر فسا شدند.

زمزم ضمن قدردانی از تلاش های این هنرمندان خاطرنشان کرد: مقام سومی بهترین بازیگر مرد به محمد صادق خطیبی و مقام سوم بهترین بازیگر زن به مینا آجری اعطا شد.

گفتنی است نمایش “جام حذفی” کار برگزیده‌ پانزدهمین جشنواره‌ تئاتر استان خراسان جنوبی و اثر معرفی‌شده به جشنواره‌ تئاتر فجر ۱۴۰۰ است که توانست عناوینی چون رتبه‌ دوم کارگردانی، رتبه‌ دوم نمایشنامه‌نویسی، رتبه‌ اول طراحی صحنه، رتبه‌ دوم بهترین بازیگر مرد، رتبه‌های دوم و سوم بهترین بازیگر زن و بهترین طراحی پوستر و بروشور را در این دوره از جشنواره کسب کند.

در این نمایش که به‌صورت گروهی آماده‌ اجرا شده، رؤیا رمضان‌پور، مرتضی عابدیان، محمدصادق خطیبی، محمد نخعی، مینا آجری، فاطمه باقری، سجاد جنتیان طبسی مقدم و سید علی حجتیان به‌ عنوان بازیگر به ایفای نقش می‌پردازند.

نمایش “جام حذفی” روایت یک خانواده است که در موقعیت خاصی در یک بعدازظهر در حال دیدن دربی فوتبال بین پرسپولیس و استقلال هستند و شب قرار بر حضور خواستگار برای دختر خانواده است. در این موقعیت حساس کل‌کل فوتبالی بین ۲ پسر خانواده بالا می‌گیرد و شاهد تاثیر این اتفاق به‌ظاهر ساده در آشکار شدن شکاف‌های درون خانواده هستیم.