#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

سرپرست جدید اداره‌کل بهزیستی خراسان جنوبی با حضور معاون توانبخشی سازمان بهزیستی و معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی معارفه شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی روز چهارشنبه در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل بهزیستی استان خراسان جنوبی، گفت: خدمت به جامعه معلولان، کار بزرگ و ارزنده‌ای است که قطعا در دنیا و آخرت از ارزش و اجر خاص و ویژه‌ای برخوردار است.

محمدرضا طالبی افزود: جنس وظیفه نیروهای خدوم بهزیستی از نوع فعالیتی است که بنا به آموزه‌های دینی، مورد توجه خاص انبیاء و ائمه اطهار(ع) است.

وی با یادآوری اینکه بهزیستی به مفهوم فراهم کردن شرایط بهتر زیستن برای اقشاری است که به هر دلیلی دچار آسیب اجتماعی و معلولیت جسمی حرکتی شده‌اند، اضافه کرد: همچنین در حوزه وظایف کارکنان بهزیستی، به افرادی که به لحاظ معیشتی و اقتصادی با مشکل مواجه شده‌اند نیز خدمات‌رسانی می‌شود که این موضوع بسیار قابل تقدیر است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی به جایگاه کمک به نیازمندان در دین مبین اسلام اشاره کرد و افزود: کارکنان بهزیستی باید به کار خود که در راستای آموزه‌های دینی است، افتخار کنند.

طالبی با بیان اینکه جابجایی مدیران امر طبیعی است، افزود: در زمان فعالیت مدیرکل سابق بهزیستی استان به فراخور منابع مالی و انسانی موجود، اقدامات قابل توجهی صورت گرفت.

وی خاطرنشان کرد: سرپرست جدید بهزیستی از نیروهای این مجموعه بوده و اشراف کامل بر این حوزه را دارد.

سرپرست جدید اداره کل بهزیستی خراسان جنوبی هم در این آیین با بیان اینکه در حال حاضر بهزیستی استان به ۴۱ هزار و ۸۰۰ مددجو خدمت ارائه می‌دهد، اظهار داشت: خراسان جنوبی استانی محروم و کم برخوردار بوده اما در عین حال از نظر وسعت سومین استان پهناور کشور است.

حسن شرفی با بیان این که برای ارائه خدمات مطلوب به مددجویان نیازمند تخصیص اعتبار ویژه هستیم، خاطرنشان کرد: مهمترین شاخصه در دولت سیزدهم مردمی بودن است.

وی ادامه داد: ما با حضور میدانی در شهرستان‌ها در راستای تسهیل و رفع مشکلات مددجویان در بهزیستی تلاش خود را خواهیم کرد.

سرپرست اداره کل بهزیستی خراسان جنوبی عنوان کرد: بار آسیب‌های اجتماعی در جامعه را، بهزیستی متحمل می‌شود و در برخی فعالیت‌ها نیاز است که دستگاه‌های اجرایی متولی هم با این مجموعه همکاری داشته باشند تا طرح‌های در دست اجرا با موفقیت به سرانجام برسد.

وی ادامه داد: به عنوان مثال در بخش ساماندهی کودکان خیابانی براساس دستورالعمل‌ها، ۱۱ دستگاه اجرایی باید با بهزیستی همکاری کنند اما متاسفانه تمام کار را خود بهزیستی به تنهایی انجام می‌دهد.

شرفی با تاکید بر اینکه نیاز است که اعتبارات بهزیستی خراسان جنوبی از مرکز بازبینی شود، اضافه کرد: ارتباط و تعامل با خیرین، پیاده‌سازی سیستم هوشمند و الکترونیکی، همراهی و همگامی با سیاست‌های سازمان در حوزه توانمندسازی، اشتغال و مسکن و تقویت ارتباط با جامعه هدف در دستورکار جدی بنده است.

مدیرکل سابق بهزیستی خراسان جنوبی هم اظهار داشت: در حوزه مسکن تا پنج سال گذشته ۲ هزار ۱۰۰ واحد در استان ساخته شده بود که امروز این تعداد به سه هزار و ۳۵۰ واحد رسیده است؛ همچنین مقدار پرداخت تسهیلات مختلف در این مدت نیز پنج برابر شده است.

علی عرب‌نژاد افزود: توسعه خدمات خودرویی با خرید ۶ دستگاه، تاسیس مرکز جامع ترک اعتیاد، بهره‌برداری از پروژه آب‌درمانی، توسعه فضاهای فیزیکی و اتمام پروژه‌های نیمه تمام به خصوص در بخش مسکن با استفاده از ظرفیت خیران از عملکرد پنج سال گذشته این اداره‌کل است.

وی افزود: اداره‌کل بهزیستی خراسان جنوبی در ۶ ماه اول سال جاری رتبه اول پیشگیری را در سطح کشور و در سایر حوزه‌ها نیز رتبه‌های اول تا هفتم را کسب کرده است.

گفتنی است؛ در این مراسم «حسن شرفی» به عنوان سرپرست اداره کل بهزیستی استان معرفی و از زحمات «علی عرب‌نژاد» در دوران تصدی این پست تقدیر و قدردانی شد.